З концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), розпорядженням Кабінету Міністрів України
5 серпня 2020 р. № 960-р:
Природничо-математична освіта (STEM-освіта) має стати ключовим напрямом розвитку освітньої галузі, складовою державної політики щодо зміцнення конкурентоздатності економіки та розвитку людського капіталу, одним з головних чинників інноваційного розвитку освіти, що відповідає запитам сучасної економіки та потребам суспільства.
Упровадження STEM-освіти в освітній процес дозволить:
підвищити якість освіти, інтегрувати систему освіти України у світовий і європейський простори;
формувати і розвивати навички науково-дослідницької та інженерної діяльності, ранню професійну самовизначеність і готовність до усвідомленого вибору майбутньої професії;
популяризувати інженерні професії;
надати дітям з особливими освітніми потребами доступ до реалізації STEM-проєктів;
поширювати інноваційний педагогічний досвід та освітні технології;
пропагувати результати учнівської творчості.
Третій рік поспіль Україна долучається до Європейських STEM-подій!
З 27 по 30 квітня відбулася масштабна всеукраїнська освітянська подія – Всеукраїнський STEM-тиждень в рамках фестивалю «STEM-spring-2020»
На Всеукраїнський STEM – тиждень Івано – Франківський ЗЗСО І – ІІІ ступенів імені І.Франка представив такі роботи учнів:
- Моделювання з підручних матеріалів.
- Лабораторне моделювання хімічних процесів та біологічних явищ:
А. Фотосинтез.
Б. Парниковий ефект.
В. Вплив закислення океану на панцирі підводних мешканців.
Г. Підвищення рівня океану внаслідок глобального потепління.
- Моделювання хімічних та біологічних процесів у Scratch:
А. Вплив каталізатора на швидкість хімічної реакції.
Б. Вплив концентрації реагуючих речовин на швидкість хімічної реакції.
В. Процеси поглинання та виділення вуглекислого газу.
- Проводимо дослідження.
Роботу учнів організували вчителі Окулова О.В., Михайлишин О.З., Тиховська О.А. Усі учні та вчителі отримали іменні сертифікати.
Моделювання – це метод демонстрації та дослідження певних процесів, явищ або органів за допомогою їх спрощеної імітації.
Модель (від фр. modele, від лат. modulus – «міра, зразок») – відтворення предмета в зменшеному або збільшеному вигляді, схема, зображення або опис якого-небудь явища або процесу в природі й суспільстві.
Моделювання відносять до активних методів навчання. Використання цього методу спонукає школярів до пошуку, часто вимагає різних практичних дій.
Використання на уроках STEM – технологій розвиває вміння у здобувачів освіти логічно мислити, знаходити нові способи, варіанти рішення проблеми, мислити від протилежного, відходити від стандартів, сприймати ситуацію новизни. Навчання STEM здійснюється завдяки співпраці вчителя та учня: спілкуванню, спільним дослідженням, вирішенню реальних проблем. І головним тут постає не отримання нових знань, а їх знаходження та набуття.
Окулова О.В.