Тиждень хімії

11 – 20 жовтня 2021 року в закладі проведено тиждень хімії. Використали можливість працювати очно та провели ряд активностей.

І. «Хімічний практикум». Учні провели цікаві досліди, експериментальні дослідження з програмового матеріалу та відкритих джерел Інтернету.

ІІ. «Спростовуємо фейки». Щоб відрізнити відверту хімічну брехню чи маніпуляцію в масмедіа, у багатьох випадках вистачає шкільного курсу хімії. Головне — навчити на заняттях користуватися цими знаннями й сформувати критичне ставлення до нової інформації.

А) Отже, спростували фейк від «головлікаря» про лимон як джерело лужного середовища: у лимонного соку середовище кисле,  рН= 2 – 3;

Б) Горіння «пластмасового» шоколаду»: продукти, як правило,  складаються з органічних речовин, а значна більшість органічних речовин або горить, або обвуглюється під час нагрівання вище за 300 °С. Тому дивнішим має бути не те, чому харчі горять, а те — чому не горять. Найпоширеніші в харчових продуктах горючі речовини — це вуглеводи та жири. З вуглеводів горять майже всі (Григорович О. Медіаграмотність на заняттях з хімії);

В) Фейк про абсолютну неефективність медичної маски: спробуйте задути свічку у медичній масці або побризкайте на внутрішню поверхню розпилювачем.

ІІІ. «Еко – проект». За допомогою вимірювального комплексу Einstein учні виміряли рівень вуглекислого газу у класі, на подвір`ї школи та на поблизу дороги. На жаль, найбільший вміст вуглекислого газу саме у класі, тому важливо перевітрювати класні кімнати. Потім провели обчислення кількості поглинутого кисню та виділеного вуглекислого газу усіма учнями школи за 6 годин робочого часу. Далі порахували кількість дерев та кущів на території школи  та визначили кількість виділеного кисню та поглинутого вуглекислого газу усіма зеленими насадженнями за 6 годин. Зроблено висновок, що кількість дерев та кущів достатня для регуляції вмісту кисню та вуглекислого газу (однак не враховували автомобілі, що проїжджають повз шкільне подвір`я). Проектна діяльність, виконана учнями, стосувалася реальної проблеми та була спрямована на конкретний результат.

Шкільний хімічний експеримент відіграє важливу роль у розв’язуванні навчально-виховних завдань. Зокрема, він є початковим джерелом знань, пов’язує теорію з практикою, доводить правильність теоретичних положень, сприяє формуванню практичних умінь і навичок учнів, розвитку, вдосконаленню і закріпленню знань. Він розкриває інтерес учнів до вивчення хімії і формує їх науковий світогляд та критичне мислення. Вивчення хімії неможливе без використання експерименту як засобу навчання.

 

Переглядів загалом - 160 | Переглядів сьогодні - 1