Відповідно до розпорядчих документів Кабінету Міністрів(Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020р. №211 «Про запобігання поширенню на території України корона вірусу COVID-19» та ін.) уся країна живе в режимі карантину. Закриті заклади освіти, методичні кабінети та органи управління освітою.
Працівники соціально-психологічної служби, як і всі освітяни, знаходяться вдома. Діти продовжують спілкуватися у своїх сім’ях, здійснюють навчання у дистанційній формі, спілкуються між собою в соціальних мережах. Життя триває та вимагає від нас можливості адекватно мислити та налаштовувати себе на позитив.
Під час встановленого законодавством карантину фахівці соціально-психологічної служби продовжують діяльність, спрямовану на забезпечення реалізації головної мети – збереження та зміцнення психічного й фізичного здоров’я, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Роль працівника соціально-психологічної служби в сучасних умовах організації освітнього процесу, а саме у період карантину в закладах освіти, зростає.
Соціально-психологічна служба закладу працює за такими напрямками як просвіта та профілактика. Було укладено буклет для учнів «Попередження коронавірусу. Міфи і правда про коронавірус: все, що потрібно знати», який вмістив у собі вичерпну інформацію щодо хвороби.
Учням було запропоновано пройти тест «Чи знаєш ти усе про коронавірус?». Як показали результати, в цілому, діти ознайомлені із засобами для запобігання поширення хвороби, проте не дуже добре знають її симптоми. Наприклад, близько 25% опитуваних включили почервоніння шкіри та свербіж до симптомів COVID-19. Для залучення більшої кількості учнів до ознайомлення з темою було проведено флеш-моб «STOP COVID-19», для участі у якому діти повинні були намалювати своє бачення боротьби з пандемією.
(Приклади малюнків – нижче)
Батькам учнів початкової ланки були запропоновані поради: «Шість ідей чим зайняти дітей під час карантину». Здійснюється систематична комунікація з батьками та педагогічним колективом в соціальних мережах. Рекомендовані методики щодо зниження рівня тривожності, поширено статті «Як не піддатися загальній паніці» та «Правила поведінки дітей в соціальних мережах під час карантину». Консультування відбувається індивідуально в телефонному режимі.
Звісно, що було враховано соціально-захисну функцію щодо дітей, які знаходяться в складних життєвих обставинах. Власна домівка не завжди може бути найбезпечнішим місцем для всіх учасників начального процесу. Особливо, коли йдеться про тих, хто страждає від домашнього насильства.
Учням була надана інформація «Як протидіяти домашньому насильству в умовах карантину», а також номери телефонів гарячої лінії.
Для організації самоосвітньої діяльності соціально-психологічна служба закладу використовує такі електронні ресурси як: освітня платформа Prometheus, освітній проект «На Урок», інформаційний освітній проект «Всеосвіта» та платформа Google Forms. Для зворотного зв’язку з дітьми використовується Viber.
Крім того, ведеться організаційно-методична робота: оформлення робочої документації, складання індивідуального плану самоосвіти, ознайомлення з сучасною методичною літературою. Мисліть позитивно та учіться відфільтровувати негатив із інтернету!
Залишайтеся вдома та бережіть себе!