Як реалізувати наскрізну змістову лінію «Екологічна безпека і сталий розвиток»… Відкриття, знахідки, досвід…

Педагоги опорного закладу «Івано-Франківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Франка Яворівської районної ради Львівської області» та його філій продовжили навчання в проекті КЗ ЛОР ЛОІППО «Професійний ріст педагога» та 29, 30, 31 жовтня провели семінар-тренінг.

По-літньому тепле, ласкаве сонечко, пейзажі Розточчя  сприяли емоційному та креативному обговоренню однієї з наскрізних змістових ліній освіти « Екологічна безпека і сталий розвиток».

Зокрема, вчитель української мови та літератури Волошин Наталія Миколаївна, розкрила зміст та суть змістових ліній. Вона підкреслила, що мета наскрізних ліній «сфокусувати увагу й зусилля вчителів-предметників, усього педколективу на досягнення життєво важливої для учнів й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.

Ганзюк Леся Іванівна, вчитель образотворчого мистецтва, присвятила свій виступ суті поняття «сталий розвиток», історії його виникнення та охарактеризувала цілі сталого розвитку. Виступ супроводжувала відеороликами та анімацією «Глобальні цілі».

Досвідом реалізації даної змістової лінії через позакласну роботу, проектну та гурткову поділилася вчитель біології Тиховська Дарія Іллівна. Вона підкреслила, що результатом реалізації даної змістової лінії є не лише обізнаність учнів з екологічними проблемами, а й усвідомлення можливості розв’язання цих проблем засобами природничих наук. Учень вчиться цінувати природні ресурси, від яких залежить його здоров’я, добробут, сталий розвиток країни.

Реалізація наскрізної лінії «Екологічна проблема як сталий розвиток» відбувається і через курси за вибором. У закладі з 2013 року є досвід  у вивченні курсу «Уроки сталого розвитку» . Зокрема, на даному досвіді зосередила свою увагу вчитель географії Нечай Марія Іванівна. Марія Іванівна акцентувала увагу, що даний курс сприяє засвоєнню знання про сталий  розвиток та шляхи його досягнення. В учнів формуються моделі поведінки та дій, що відповідають потребам стійкого розвитку. Очевидно, що розвиток освіти для сталого розвитку потребує нових педагогічних  моделей, нової педагогічної культури та мислення, нового педагогічного змісту. Вчитель розповіла про основні принципи гуманістичної педагогіки – педагогіки «емпауерменту»- надання людині мотивації й натхнення до дії.

Основне завдання, на яке відповідають школярі при вивченні курсу , яким є мій власний вплив на навколишнє середовище? У вихованців формується стереотип «Мої розумні дії принесуть користь не тільки природі, але й мені».

Вчитель презентувала розробки уроків з теми «Вода», зазначила, що основними формами організації навчання є урок, дослідницька, позакласна робота, навчальний проект, свято.

Діяльність учителя й учня на уроках курсу має свої особливості.

Вчитель долучає учнів до діяльності, мотивує, надихає, підтримує, заохочує, спрямовує до реалізації  поставленої мети.

Цікавий висновок зробили присутні педагоги  під час  виконання вправи «Уроки гусей» – «Людям теж потрібно шукати шляхи й способи, як рухатись разом і співпрацювати один з одним так, щоб досягти спільної мети швидше і легше».

Успіхів колегам побажали вчителі-тренери у реалізації спільної мети: реалізації наскрізних змістових ліній.

Переглядів загалом - 540 | Переглядів сьогодні - 1