Про підсумки роботи з обдарованими дітьми за І семестр 2018 – 2019 н. р.

Наказ

02.01.2019                                                                                                                          №01-05/

 

Про підсумки роботи з обдарованими дітьми за І семестр 2018 – 2019 н. р.

 

Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.08.1998 р. №305, згідно плану роботи школи, з метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу, створення належних умов для виявлення та підтримки талановитої молоді, розвитку її інтересів, схильностей та природних обдарувань у школі була спланована та проведена значна робота та налагоджена система роботи з обдарованими учнями, що забезпечило участь найбільш обдарованої учнівської молоді у І-ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад, у І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, у конкурсах різноманітного спрямування як на шкільному, так і на районному та обласному рівнях.

Шкільна програма роботи з обдарованими дітьми була спрямована на реалізацію програми «Обдарована молодь», державних стратегій та основних завдань, викладених у цій програмі, розв’язання проблем, пов’язаних з пошуком, навчанням, вихованням та розвитком обдарованої молоді, забезпечення її соціально-педагогічної підтримки, гарантованою державою.

Педагогічний колектив школи упродовж І семестру  проводив цілеспрямовану роботу по:      розвитку в учнів інтересу до знань, формування творчої особистості;     використанню інформаційних технологій, методу проектів, моделювання педагогічних ситуацій;      вихованню компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві;     поєднанню всіх видів діяльності учнів та вчителів для розвитку спільної творчості;     формуванню в учнів стійких мотиваційних установок і  застосування набутих знань про здоровий спосіб життя та системи підтримки здоров’я;     організації самоосвітньої діяльності, науково-дослідницької роботи вчителів;    впровадженню принципу органічного взаємозв’язку навчання та розвитку обдарованих дітей.

Інтелектуально розвинена дитина сьогодні повинна мати не тільки високий коефіцієнт розумового розвитку. Ці якості не можуть гарантувати успіх в особистому та професійному житті. Останнім часом неабиякого значення набувають інші здібності: комунікативні навички, соціальна адаптованість, особистісні компетенції. В опорному закладі «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка Яворівської РДА, Львівської області»  продовжив свою роботу інтелектуальний клуб «Ерудит», який дає можливості застосовувати здобуті знання в нестандартній ситуації. Саме участь в організації й проведенні ігор дає учням шанс виявити вміння планувати особисту діяльність і діяльність інших, розвивати навички спілкування, лідерські здібності. Роботу клубу курують вчителі: Ліскевич-Карпа М.Р. (вчитель зарубіжної літератури, директор опорного закладу), Михайлишин О.З. (вчитель біології, заступник директора опорного закладу), Ларкіна Л.І. (вчитель фізики та астрономії, керівник групи), Тлуста О.П. (Вчитель української мови і літератури), Ігнатюк І.Р. (вчитель математики), Підляська З.Б. (вчитель історії) та Окулова Оксана Володимирівна (вчитель хімії).

За тематичною спрямованістю клуб «Ерудит» можна віднести до світоглядного клубу і частково культурологічного. Одним із завдань інтелектуального клубу є забезпечення практичної спрямованості змісту освіти, саморозвиток і самовизначення здібних та інтелектуально обдарованих дітей. Метою є виявлення та розвиток обдарованих дітей;розширення світогляду та академічних знань учнів; формування лідерських здібностей. Вчителі, учасники творчої групи, разом із своїми вихованцями ставили акцент на формуванні культури мовлення та поведінки, художньо-етичних смаків. Протягом півріччя учні активно брали участь у засіданнях клубу, розробляли завдання для першого етапу учнівських олімпіад з базових дисциплін. Учасники клубу брали участь у обласному турнірі з біології.  В листопаді   відвідали виставку художника Б.Сойки в м. Львові.

Після проведення І, ІІ етапів предметних олімпіад з базових дисциплін відбулося друге засідання клубу. Вчителі провели моніторингове відстеження рівня інтелектуальних досягнень учнів в олімпіадах.  Клуб поповнився новими учасниками.

На наступному засіданні у лютому планується ознайомити учнів з різними видами інтелектуальних ігор та їх правилами, здійснити вибір гри та підготовку сценарію.

У підлітковому віці діти найбільше схильні до об’єднань за інтересами, до діяльності, яка має більш нерегламентований характер. Тому  для дітей більше підійде робота у клубному об’єднанні. Відвідування клубу не може бути обов’язковим. Проте клуб має свій актив, навколо якого гуртуються ті, хто проводять у клубі стільки часу, скільки можуть.
Метою є виявлення та розвиток інтелектуальної обдарованості, розширення світогляду та академічних знань учнів, формування світоглядних цінностей, навичок самоосвіти; розвиток організаторської та лідерської обдарованості у старших підлітків та молоді; виховання морально-вольових якостей; організація альтернативних форм проведення змістовного дозвілля.

Програма навчання у клубі розрахована на два роки і має циклічний характер. Клуб працює за напрямками: розвиток пізнавальної активності, як основи інтелектуального розвитку; інтелектуальні ігри;  інтелектуальна творчість.

Як було зазначено, згідно з річним планом роботи школи на 2018-2019 навчальний рік, одним з пріоритетних завдань педагогічного колективу стало виявлення, навчання та розвиток обдарованих дітей. У рамках реалізації цього завдання були проведені такі заходи: перегляд та поновлення шкільного банку обдарованих дітей; створені порт фоліо обдарованих дітей.

З метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді у школі було проведено І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін в умовах достатньої організації та відповідно графіка.

В другому  етапі взяло участь 34 учнів, що становить 10,5% від загальної кількості учнів 6-11 класів. Аналіз робіт учасників ІІ етапу олімпіад свідчить, що більшість учнів має глибокі знання з основ наук, уміє правильно давати оцінку явищам і подіям, чітко й грамотно висловлювати свої думки.

Слід відмітити окремих учнів, які досягнули найкращих результатів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.

З англійської мови стали переможцями:  Плесак Софія (8В) – ІІІ місце,  вчитель Лозинський В.М.; Бальцар Каміла (9В) – ІІІ місце, вчитель Самотея Н.А. З біології стали переможцями: Плесак Софія (8В) – ІІІ місце, Парадній Олеся (10)- ІІІ місце, вчитель Тиховська Д.І. З математики стали переможцями: Нагачевська Олена (6Б) – ІІІ місце, вчитель Буковинська Н.М. З основ християнської етики стали переможцями: Плесак Софія (8В) – ІІІ місце,  Бабляк Юліана (9А) – ІІІ місце,  Ходак Анастасія (10) – ІІІ місце,  вчитель Юзишин М.М. З інформаційних технологій стали переможцями: Пеструха Іван (9В) – ІІІ місце, Плесак Назарій (10) – ІІІ місце, вчитель Тиховська О.А. З  трудового навчання стали переможцями: Бойко Дмитро (9В) – ІІІ місце, вчитель Шпінь Л.Я. З історії стали переможцями: Василишин Марія (8А) – ІІІ місце, вчитель Підляська З.Б. З фізики стали переможцями: Плесак Назарій (10) – ІІІ місце, Лагно Костянтин (9В) – ІІІ місце, вчитель Ларкіна Л.І. З української мови та літератури стали переможцями: Драбчук Соломія (7А) – ІІІ місце, вчитель Кубішин О.І. З екології стали переможцями: Луньо Марта (10) – ІІІ місце, вчитель Тиховська Д.І.З астрономії  стали переможцями: Плесак Назарій (10) – І місце, вчитель Ларкіна Л.І.

Протягом першого семестру учні були активними учасниками шкільних, районних акцій, екологічних уроків, конкурсів.

Опорний заклад «Івано – Франківська ЗОШ І – ІІІ ст. ім..І.Франка» за результатами відбору став учасником програми «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів». «Healthy Schools – унікальна трирічна соціальна програма, яка реалізується Центром «Розвиток КСВ» та Mondelēz International Foundation. Програма має на меті:сприяти розвитку здорового харчування, фізичних активностей та свідомого ставлення школярів до власного здоров’я; набуття та засвоєння учнями нових знань про здоровий спосіб життя; популяризація раціонального харчування та концепції “здорового дизайну” рекреацій та приміщень де перебувають і харчуються діти впровадження нових форм організації тематичного дозвілля учнів; створення спільноти закладів загальної середньої освіти, що популяризують здоровий спосіб життя. Для цього протягом наступних трьох років буде залучено більше ніж 17 500 дітей у понад 500 школах по всій Україні. В рамках Програми розробляються рекомендації для закладів освіти щодо реалізації активностей та створюється спільнота відповідальних закладів, що сприяють здоров’ю учнів. П’ять найактивніших шкіл у фіналі Програми отримають гранти на закупівлю обладнання для STEM*-лабораторій (*STEM: S-science, T-technology, E-engineering, M-mathematics). У цьому навчальному році будуть систематично проводитися: інтегровані уроки практичного спрямування щодо формування здоров`язберігаючих компетентностей учнів; позакласні заходи з формування корисних звичок, національних традицій українського народу; міжпредметні проекти, об’єднані одною темою. Будуть проведені дослідження з якості харчування учнів та майстер – класи з виготовлення смачних і корисних страв. Проводитимуться екскурсії, велопрогулянки та інші активності на свіжому повітрі. У рамках участі в проекті відбудуться Skype – заходи: уроки, спільні міжнародні проекти з школами в інших країнах, зустрічі з ученими, Mystery Skype.

Ми живемо в епоху величезного впливу науково-технічного прогресу практично на всі сфери людської діяльності. Ледве встигають появитись нові технології, як вони стають застарілими, і їх замінюють ще новіші. Тому, щоб бути конкурентоздатним у своїй галузі, кожний фахівець повинен досконало володіти сучасними інформаційними та комунікативними технологіями. Значення шкільного курсу інформатики, у якому учні вивчають основні принципи та ознайомлюються з сучасними напрямками розвитку цих технологій, з кожним роком зростає. Одним з важливих засобів зацікавлення учнів навчанням є проведення різного роду змагань.

Цьогоріч в Україні пройшов  Всеукраїнський конкурс «Бобер», шкільним координатором цього конкурсу була вчитель інформатики та математики Волошин Зоряна Михайлівна. За результатами конкурсу «Бобер» усі 29 учасників отримали Відмінний результат.

Велику увагу приділяють учителі-словесники розвитку творчих здібностей учнів, бо вважають, що у кожній дитині природою закладений творчий потенціал. А свідченням цього є досягнення наших вихованців  на районному рівні. Так за підсумками районного    етапу ІХ Міжнародного  мовно – літературного конкурсу учнівської  молоді імені Тараса Шевченка читців-декламаторів Плесак Софія (8В) – ІІ місце – Марціняк Н.Р. За підсумками результатів учасників ІІ етапу ХІХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика Гнидик Олександра (6Б) посіла ІІІ місце – Марціняк Н.Р.

9 листопада, в День української писемності та мови.  Учні та педагоги взяли участь у написанні радіодиктанту національної  єдності,  «Крила надії». Учасники гуртка  «Юні філологи» (керівник гуртка Пиріг Л.М.), створили проект «Говоримо українською».

Застосувати набуті знання й уміння практично, виявляти найвищий ступінь самостійності на шляху до вдосконалення сприяють нові форми навчання: проекти, тренінги, дослідження, рольові ігри. Завдяки інноваційним процесам в освіті учень стає творчим здобувачем знань. Учні 9-Б опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» Вовк Вікторія, Георгішенко Людмила, Мазепа Віра взяли участь у рольовій грі «Міні-модель Організації Об’єднаних Націй в Україні».

Цей проект був ініційований волонтерами Корпусу Миру (2005р.). З цього часу він відбувається щорічно, розвиваючи теми Закону й Правосуддя. Проект започаткований з метою обговорення та підвищення знань молоді про важливі глобальні проблеми та способи їх вирішення, а також для кращого розуміння функцій ООН.

Учасники гри (опорний заклад «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка»,  Яворівська гімназія Осипа Маковея, Наконечнянська ЗОШ І-ІІІ ст..,  опорний заклад «Яворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Тараса Шевченка») розглядали в командах дві теми: кібернетика, освіта. Команду нашої школи готували вчителі англійської мови Параняк Л.М. та Білоус О.М.

Такі заходи сприяють успіхам на шляху поставленої мети, розкривають креативність, вміння працювати в команді, логічному і послідовному мовленню у вивченні іноземної мови.

Бажаємо успіхів майбутній еліті України!

27 вересня  команда учнів та учителів опорного закладу «Івано – Франківська ЗОШ І – ІІІ ступенів імені Івана Франка» взяла участь в не(Конференції) «Нова українська школа – школа дієвої демократії» в рамках швейцарсько – українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU” (м.Львів).

Проект спрямований на розвиток громадянського суспільства в Україні шляхом підвищення рівня обізнаності освітян, учнів, їх батьків з питань демократичного громадянства та прав людини.

12 жовтня 2018 року в опорному закладі «Івано – Франківська ЗОШ І – ІІІ ступенів» за ініціативи Департаменту внутрішньої та інформаційної політики Львівської обласної державної адміністрації відбувся тренінг з учнями 9-10 класів та лідерами учнівського самоврядування «Ідея змінює світ». Відповідно до плану заходів відділу молодіжної політики департаменту внутрішньої та інформаційної політики на 2018 рік та Обласної програми «Молодь Львівщини» на 2016-2020 роки, проводиться цикл тренінгів  «Ідея змінює країну».  Мета даних заходів у районах та містах області – активізувати молодих людей Львівщини, сформувати і розвинути суспільно-активне молоде покоління. Лекторами та тренерами виступають лідери обласних громадських організацій, керівники відповідних підрозділів. За підсумками проведених виїздів будуть відібрані найкращі ідеї, а їхні автори зможуть взяти участь у Форумі ідей, який відбудеться у грудні 2018 року у  м. Львів. З учнями  мала зустріч Курман Софія, представниця Львівської ОДА «Обласний проект: «Ідея змінює світ».

07 листопада 2018 року Луньо Марта брала участь у роботі XІ Всеукраїнської учнівської науково-практичної конференції на тему: «Еколого – валеологічна культура – вибір ХХІ століття», в місто Дрогобич, вчитель Тиховська Д.І.

21 жовтня 2018 р. на базі ЛНУ ім. Івана Франка відбувся обласний етап ІХ Всеукраїнського турніру юних біологів.  До складу команди Яворівського району увійшли учні опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Івана Франка» а саме: Плесак Назарій, Парандій Олеся (учні 10 класу),  вчитель біології Тиховська Д.І.. Команда змогла показати хороший результат, посівши перше місце.

У грудні місяці проходить традиційна акція Всеукраїнської екологічної ліги «Збережи ялинку». Мета акції – схилити громадян України відмовитися від передноворічного винищення хвойних дерев та показати шкідливі наслідки передноворічного вирубування хвойних дерев. Акція спрямована не тільки на попередження незаконної рубки сосен та ялин, а й на формування громадської думки про «ялинкову» проблему шляхом пропаганди заміни живих дерев на композиції з гілля. Створити відчуття свята, радісного очікування новорічного дива можна й без знищення дерев. Набагато цікавіше прикрашати соснові чи ялинові гілки, виготовляти традиційні українські «ялинки» – дідухи з колосків, калини, створювати новорічні композиції, які можуть стати гарним подарунком для рідних і друзів та прикрасять домівку, шкільну аудиторію чи робочий кабінет. Дана акція проводилась за сприяння адміністрації заповідника «Розточчя». Діти разом із  вчителем географії Завідією Н.Я. та працівниками заповідника виготовили та прикрасили хвойні новорічні композиції, якими згодом прикрасили власні домівки замість зрубаних у лісі дерев.

Важливо відзначити, що на даний час учасники «Шкільного лісництва» опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка Яворівської  райдержадміністрації Львівської області»  беруть активну участь в екомарафоні «Подаруй життя ялинці», який організував та проводить Яворівський НПП, поширюють тематичні інформаційні листівки, відвідують екобесіди,  майстер-класи, тощо.

Шкільне лісництво, як добровільне об’єднання шкільної молоді, створене  з метою здобуття учнями теоретичних і практичних знань з основ лісівництва, дослідницької роботи, екологічного виховання та організації змістовного дозвілля на базі лісництв лісогосподарських підприємств селища Івано-Франкове.

Важливе місце в навчально-виховному процесі займає спортивно-масова робота. 26 – 28 жовтня 2018 року у Львові проходив Відкритий Кубок з кіокушинкай карате, участь у якому взяли більше ніж 1200 учасників. Команду учнів нашої школи представляло 20 учнів (тренер – Юрій Сворень), з яких 11 стали призерами.

У змаганнях на першість Яворівського району з легкої атлетики серед шкіл І-ІІІ ступенів команда юнаків посіла восьме місце,  команда дівчат четверте місце, серед одинадцяти команд шкіл району, вчитель Пучак М.І.. У змаганнях бігу на дистанції 400 м. Шавала Олена (9В) посіла 5 місце, Городна Олена (9А) І місце, на дистанції 800 м., вчитель Пучак М.І.. У змаганнях турестичного зльоту серед загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів команда посіла перше місце, з звиду змагань туристична техніка 3 місце, вчитель Малішевський Ю.П.. У змаганнях з футболу 10 місце з одинадцяти команд району, з настільного тенісу 8 місце з вісьми району, вчитель Фединяк І.Я..

 

В І семестрі 2018-2019 навчального року в опорному закладі створювались умови для реалізації творчих здібностей учнів. Педагогічні працівники та адміністрація школи проводили моніторингові дослідження у навчальній та виховній роботі. Визначався рейтинг учнів по класах, по школі, рейтинг класів.

Основою роботи з обдарованими дітьми стало реальне знання їхніх потенційних можливостей, прогнозування потреб і моделей розвитку особистості, створення чіткої системи роботи з названою категорією учнів, здійснення пошуку, відбору, творчого розвитку обдарованої, талановитої учнівської молоді в галузі науки, культури, мистецтва, спорту, створено сприятливі умови для реалізації потенціальних можливостей дітей.

Враховуючи усе вище вказане, можна зробити висновок, що у опорному закладі склалась належна система роботи з обдарованими та здібними учнями. Відстежується позитивна динаміка результативності роботи педагогічного колективу у цьому напрямку.

Враховуючи, що робота з обдарованими учнями є пріоритетним напрямком,  слід звернути увагу на проблеми, що потребують вирішення. А саме на:

– необхідність покращення системи роботи з підвищення рівня досягнень обдарованих учнів з історії, математики, основ християнської етики, трудового навчання;

– незначний відсоток учнів, які беруть участь у Всеукраїнській Інтернет-олімпіаді;

– відсутність учасників та переможців олімпіад та конкурсів-захистів, турнірів обласного, Всеукраїнського рівнів.

З метою забезпечення системного підходу до супроводження цілорічної особистісно – орієнтованої підготовки здібних і обдарованих учнів у 2018 – 2019 навчальному році, виходячи з вищенаведеного,

 

НАКАЗУЮ:

 

1.Вважати роботу з обдарованими дітьми у І семестрі 2018-2019 навчального року задовільною.

 

  1. Вчителям предметникам

2.1Продовжити роботу з метою виявлення та розвитку творчого потенціалу та здібностей обдарованих учнів опорного закладу.

2.2 Залучати учнів до участі  Інтернет – олімпіадах.

2.3Розробити  заходи щодо підготовки учнів  до участі у Всеукраїнських предметних олімпіадах.

2.4Систематично оновлювати банк даних здібних, обдарованих учнів школи.

 

  1. Керівникам методичних комісій:

3.1Проаналізувати організацію участі учнів у предметних олімпіадах, конкурсах, акціях, змаганнях.

3.2Розглянути на чергових засіданнях питання щодо вироблення системи роботи з підвищення рівня досягнень обдарованих учнів.

 

4.Винести подяку наступним вчителям за результативну роботу з обдарованими дітьми: вчителям Марціняк Н.Р.,  Пиріг Л.М., Кубішин О.І., Самотеї Н.А., Лозинському В.М,  Тиховській Д.І., Буковинській Н.М., Тиховській О.А, Юзишин М.М., Підляській З.Б., Шпінь Л.Я., Волошин З.М., Пучаку М.І., Малішевському Ю.П..

 

5.Заступнику директора з навчально – виховної роботи Михайлишин О.З.:

5.1.Постійно підвищувати фаховий рівень педагогів, що працюють з обдарованими учнями, шляхом проведення різноманітних семінарів, тренінгів.

5.2.Для підвищення інтересу до вивчення предметів використовувати можливості позакласної роботи на основі індивідуальної, групової та масової роботи з учнями.

5.3.Залучати школярів до науково-дослідницької роботи в Малій Академії Наук.

5.4.Питання організації роботи з обдарованими та здібними дітьми, стан та досвід організації позакласної роботи систематично розглядати на засіданнях педагогічної або методичної ради, шкільних предметно-методичних комісіях.

5.5.Продовжити здійснення персонального моніторингу результативності діяльності вчителів школи  щодо роботи з обдарованими та здібними учнями.

 

6.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Директор опорного закладу                          М. Ліскевич – Карпа

 

З наказом ознайомлено:

Михайлишин О.З.

Переглядів загалом - 3 025 | Переглядів сьогодні - 1