НАКАЗ
30.05.2019 №
смт Івано – Франкове
Про підсумки діагностики навченості учнів у 3-А,Б,В і 4-А,Б класах за ІІ семестр 2018-2019 н.р.
У новій демократичній школі не повинно бути формального контролю. Демократизація шкільного життя вимагає відмови не від контролювання і оцінювання знань, умінь, а від рутинних форм спонукання до навчання за допомогою оцінок. Пошук нових способів стимулювання навчальної праці учнів, принцип особистої вигоди, що набирає сили в навчанні і вихованні, визначають інші підходи. В системі діагностування оцінка як засіб стимулювання набуває нових якостей. Перш за все результати діагностування, де можуть використовуватися оціночні судження (бали), сприяють самовизначенню особистості, що в умовах конкурентного суспільства є важливим спонукальним чинником. Доповнюючись принципом добровільності навчання (а значить, і контролювання), оцінка з нелюбимого в минулому для багатьох школярів засоби примусового навчання перетворюється в спосіб раціонального визначення особистого рейтингу – показника значущості (ваги) людини в цивілізованому суспільстві.
Організація навчальної діяльності школярів передусім має бути адекватна меті навчання. У тому наскільки послідовно і виважено вчитель не тільки формулює мету, а й спрямовує діяльність учнів на її досягнення виявляється його професіоналізм і відповідно якість очікуваних результатів. Діагностика – це не лише спеціальна практична діяльність, що здійснюється вчителем у навчально-виховному процесі, а й вид педагогічної діяльності, спрямований на вивчення та розпізнання стану об’єктів (суб’єктів) навчально-виховного процесу з метою взаємодії вчителя й учня та ефективного управління цим процесом. В результаті ми отримуємо інформацію про стан і розвиток учня. У процесі педагогічної діагностики аналізується навчальний процес, визначаються результати навчання і виховання, характерні для окремих учнів (індивідів). Так як, педагогічна діагностика – це частина дослідницької діяльності вчителя, спрямована на розпізнання стану компонентів педагогічного процесу то, вона ставить за мету, по-перше, оптимізувати процес індивідуального навчання, по-друге, в інтересах суспільства забезпечити правильне визначення результатів навчання, і, по-третє, керуючись виробленими критеріями, звести до мінімуму помилки під час навчання.
На основі аналізу результативності навчання, виховання і розвитку учнів дають можливість визначити виховний потенціал педагогічного колективу, окремих учителів, сприяють виробленню єдиних педагогічних позицій, вимог у процесі навчання і виховання особистості та колективу, відіграють роль своєрідного каталізатора навчально-виховного процесу, тому що допомагають педагогам краще бачити свої помилки і успіхи у навчанні та вихованні учнів
Контролювання, оцінювання знань, умінь включаються в діагностування як необхідні складові частини. Це дуже давні компоненти педагогічної технології. Виникнувши на зорі цивілізації, контролювання і оцінювання стали неодмінними супутниками школи, які супроводжують її розвиток. Проте але донині точаться палкі суперечки про сенс оцінювання, його технології. Як і сотні років тому, педагоги сперечаються, що повинна показувати оцінка: чи повинна вона бути індикатором якості – категоричним визначником успішності учня, – або ж, навпаки, повинна існувати як показник переваг і недоліків тієї чи іншої системи (методики) навчання.
За ІІ семестр 2018-2019 навчального року заступником з навчально-виховної роботи Сташко В.В. було проведено відслідковування навчальних досягнень учнів у третіх і четвертих класах з навчальних предметів – українська мова, літературне читання, англійська мова, математика, природознавство. Це дало змогу одержати об’єктивну характеристику навченості учнів, характеристику роботи вчителів початкових класів, внести певні корективи і в загальному проаналізувати стан викладання вищезазначених предметів, засвоєння відповідних знань учнями. Спостереження за рівнем засвоєння учнями програмового матеріалу на уроках, усне опитування, результати контрольних робіт засвідчили, що програмовий матеріал в основному засвоюється учнями на рівні програмних вимог.
Другий семестр закінчили 173 учнів 3–4их класів. Виведено середній бал з предметів інваріантної складової робочого навчального плану, покласний та по предметах. Згідно проведеної діагностики навченості учнів встановлено наступні досягнення.
Середній бал навченості по класах становить:
3 – А клас – 9,3б. (кл. керівник Кухар І.І.);
3 – Б клас – 9,9б. (кл. керівник Занік Т.В..=);
3 – В клас – 8,4б. (кл. керівник Вельган Н.Д.);
4 – А клас – 9б. (кл.керівник Самотій О.Б.);
4 – Б клас – 8б. (кл.керівник Острокостова Л.В);
4 – В клас – 8,6б. (кл.керівник Яхницька М.П ).
Середній бал по предметах у 3 – А класі становить:
Українська мова – 8,8
Літературне читання – 10,3
Математика – 8,8
Англійська мова – 9
Природознавство – 9,6
Середній бал по предметах у 3 – Б класі становить:
Українська мова – 9,9
Літературне читання – 10
Математика – 9,6
Англійська мова – 10,1
Природознавство – 9,7
Середній бал по предметах у 3 – В класі становить:
Українська мова – 8
Літературне читання – 10
Математика – 8
Англійська мова – 7
Природознавство – 9
Середній бал по паралелях становить:
3а, 3б, 3в – 9,2б
Середній бал навченості учнів (узагальнений) 3а, 3б, 3в класів по предметах становить:
10 – 12 балів:
Українська мова – 45 учнів, що становить 55,6%
Літературне читання – 62 учні, що становить 76,5%
Математика – 39 учнів, що становить 48,1%
Англійська мова – 47 учнів, що становить 58%
Природознавство – 52 учні, що становить 64,2%
7 – 9 балів:
Українська мова – 24 учні, що становить 29,6%
Літературне читання – 17 учнів, що становить 20,9%
Математика – 28 учнів, що становить 34,6%
Англійська мова – 21 учень, що становить 25,9%
Природознавство – 24 учні, що становить 29,6%
4 – 6 балів:
Українська мова – 11 учнів, що становить 13,6%
Літературне читання – 2 учні, що становить 2,6%
Математика – 11 учнів, що становить 13,6%
Англійська мова – 13 учнів, що становить 16,1%
Природознавство –5 учнів, становить 6,2%
1 – 3 бали:
Українська мова – 1 учень, що становить 1,2%
Літературне читання – 0 учнів, що становить 0%
Математика – 3 учні, що становить 3,7%
Англійська мова – 0 учнів, що становить 0%
Природознавство – 0 учнів, що становить 0%
Аналізуючи результативність успішності учнів, слід зауважити, що високий рівень прослідковується по всіх предметах. В 3а класі навчається 32 учні, з них на високому рівні – 14 учнів, що становить 43,7%, в 3б класі навчається 28 учнів, з них на високому рівні – 15 учнів, що становить 53,6%; в 3в класі навчається 22 учні, з них на високому рівні – 5 учнів, що становить 22,7%.
Всього в 3а, 3б, 3в класах навчається 82 учні, з них 34 учні навчається на високому рівні (10 – 12б.), що становить 41,2%.
Середній бал по предметах у 4 – А класі становить:
Українська мова – 8,8
Літературне читання – 9,9
Математика – 8,4
Англійська мова – 8,8
Природознавство – 9,5
Середній бал по предметах у 4 – Б класі становить:
Українська мова – 8
Літературне читання – 10
Математика – 9
Англійська мова – 8
Природознавство – 9
Середній бал по предметах у 4 – В класі становить:
Українська мова – 8,5
Літературне читання – 9,8
Математика – 8,3
Англійська мова – 8
Природознавство – 9,1
Середній бал по паралелях становить:
4а, 4б, 4в – 8,5б
Середній бал навченості учнів (узагальнений) 4а, 4б, 4в класів по предметах становить:
10 – 12 балів:
Українська мова – 37 учнів, що становить 40,5%
Літературне читання – 62 учні, що становить 68,1%
Математика – 31 учень, що становить 34,1%
Англійська мова – 33 учні, що становить 36,3%
Природознавство – 51 учень, що становить 56%
7 – 9 балів:
Українська мова – 41 учень, що становить 45,1%
Літературне читання – 25 учнів, що становить 27,5%
Математика – 42 учні, що становить 46,2%
Англійська мова – 34 учні, що становить 37,4%
Природознавство – 33 учні, що становить 36,3%
4 – 6 балів:
Українська мова – 13 учнів, що становить 14,3%
Літературне читання – 4 учнів, що становить 4,4%
Математика – 18 учнів, що становить 19,7%
Англійська мова – 24 учні, що становить 26,4%
Природознавство – 7 учнів, що становить 7,7%
1 – 3 бали:
Українська мова – 0 учнів, що становить 0%
Літературне читання – 0 учнів, що становить 0%
Математика – 0 учнів, що становить 0%
Англійська мова – 0 учнів, що становить 0%
Природознавство – 0 учнів, становить 0%
Аналізуючи результативність успішності учнів, слід зауважити, що високий рівень прослідковується по всіх предметах. В 4а класі навчається 32 учні, з них на високому рівні – 12 учнів, що становить 37,5%, в 4б класі навчається 29 учнів, з них на високому рівні – 6 учнів, що становить 20,7%; в 4в класі навчається 30 учнів, з них на високому рівні – 9 учнів, що становить 30%.
Всього в 4а, 4б, 4в класах навчається 91 учень, з них 29 учнів навчається на високому рівні (10 – 12б.), що становить 31,9%.
Виходячи з вищенаведеного,
НАКАЗУЮ:
1.Керівникам методичних комісій і вчителям, які навчають у початкових класах:
1.1.Обговорити на методичних комісіях вчителів 3-4 класів результати навченості учнів у ІІ семестрі навчального року.
Згідно графіку засідань
1.2.Розглянути питання щодо учнів, які мають низький рівень знань, та спланувати шляхи подолання неуспішності.
До 01.09.2019
1.3. Систематично працювати над підвищенням результативності своєї роботи та рівня знань учнів.
1.4.Удосконалювати форми і методи роботи, враховуючи вікові особливості учнів та рівень підготовки класів.
Постійно
2.Заступнику з навчально-виховної роботи Сташко В.В.:
2.1.Проводити постійний контроль за якістю знань учнів початкових класів.
2.2.Провести нараду з учителями обговоривши питання «Критерії оцінювання знань учнів».
2.3.Узагальнити і систематизувати отримані дані діагностики навченості учнів за ІІ семестр 2018 – 2019 навчального року для подальшого врахування при плануванні та організації навчально-виховного процесу.
2.4.Даний наказ довести до відома вчителів початкових класів на нараді при заступнику директора з навчально – виховної роботи.
До 12.06.2019
3.Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Директор опорного закладу М. Ліскевич – Карпа
З наказом ознайомлено:
В.Сташко