Інтегроване навчання
Місяць вересень – це початок навчального року як для учнів так і їх вчителів. Сучасна система освіти вимагає від педагога креативності, нових підходів до процесу викладання програмового матеріалу, тому він завжди у пошуках цікавих ідей.
Засідання вчителів предметної комісії дає змогу нам педагогам спілкуватися, обмінюватися досвідом, обговорювати досягнення і шукати нові шляхи для подолання труднощів, які важко вирішувати на уроці.
Минулого тижня вчителі природничого циклу опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» провели своє перше засідання, обговорили традиційні питання, а саме:
- Особливості навчальних програм
- Інформативну, наукову та методичну літературу
- Доцільність змісту підручників, та провели в 10 класі інтегрований урок (повторення) на тему: «Обмін речовин і системи харчування», який проводили вчителі Окулова О.В. (вчитель хімії); Тиховська Д. І. (вчитель біології); Тиховська О.А. (вчитель інформатики).
Мета уроку
З’ясувати ставлення людей різних країн світу до харчування і як воно впливає на їх здоров’я, якість життя, біологічні і хімічні реакції, що відбуваються в організмі під час прийому їжі.
Завдання
- Удосконалити фундаментальні та практичні знання
- Проблема вибору дієти в різні періоди життя
- Сформувати критичне мислення при виборі страв
- З’ясувати скільки коштує «якісно харчуватися» і яка калорійність такого харчування?
- Удосконалюємо англійську мову
- Спробувати приготувати щось смачненьке і незвичайне
Розглянули:
- Властивості харчування:
- Харчова цінність
- Енергетична цінність
- Біологічна цінність
- Фізіологічна цінність
- Оптимальну збалансованість харчування
- Процес травлення
Системне і критичне мислення
Світ харчування дуже різноманітний, тому нам іноді важко обрати для себе найкорисніше. Відкриваючи меню, ми часто бачимо позначки видів харчування:
- Традиційне
- Сироїдіння
- Вегетаріанство
- Кошерне
- Роздільне
- Спеціальні дієти
Розраховуємо калорійність раціону за різними системами харчування при допомозі онлайн-програми і такі співвідношення у харчовому раціоні:
- Білок тваринного походження до загальної квоти білка
- Білок рослинного походження до загальної квоти білка
- Пропорції їжі, враховуючи частку органічних речовин
Дискутуємо
- Система харчування в McDonald’s
- Швидко, наглядно, чисто, яскраво, недорого
- Модно
- Користь від цієї їжі викликає сумніви
- «Смачний сніданок»
- Шкільна їдальня
- Брати сніданок з дому
- Упаковані сніданки або ланчі
- Приготовлений вранці мамою або бабусею – найсмачніший
Хімія. Властивості жирів, білків вуглеводів та їх біологічна роль.
- Хімічні реакції, які включає термічна обробка
- Хімічні реакції у процесі перетравлювання їжі
Практика приготування страв
Інноваційні методи в кулінарії – молекулярна кухня. Засновники новітнього напряму – французькі хіміки і кулінари. Приклад такої кухні:
- Рідина стає тістом
- М’ясо – зефіром
- Оливкова олія – карамеллю
Отримані результати і напрацьовані компетенції:
- Знаходити корисну інформацію про продукти
- Уміння приготувати декілька страв
- Розбиратися в системах харчування і консультувати інших
- Складати свій раціон харчування (обрахунок його калорійності)
- Забезпечувати собі гарне самопочуття за допомогою харчування
- Вивчити властивості продуктів і шлунково-кишкового тракту
- Спілкуватися англійською мовою
- Уміння швидко знайти необхідну інформацію і креативно користуватися нею в практичних цілях
- Засвоєння конкретних знань в області анатомії, хімії, мистецтва, ботаніки
- Уміння конструювати «нові знання» – на основі отриманих знань та їх сегментів
- Організувати апгрейд своїх інтелектуальних і комунікаційних здібностей
Круглий стіл
«Інтегроване навчання як чинник розвитку пізнавальної діяльності учнів» (учасники засідання)
Доповідь
«Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підхід» (Кропельницька О.В.)