Ділимося досвідом використання цифрових інструментів у змішаному та дистанційному навчанні

  Ділимося досвідом використання цифрових інструментів у змішаному та дистанційному навчанні. 

Форум «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики,  реалії,  стратегії».

Онлайн-курс «Бери й роби. Змішане та дистанційне навчання» EdEra/Lenоvo.

Змішане навчання – це не стільки інновація, скільки природний побічний продукт цифровізації.

Швидкий перехід до дистанційного та змішаного навчання у закладах освіти підкреслив потреби,  які здатні задовольнити лише технології.

Змішане навчання – це підхід, що дозволяє систематично поєднувати очне навчання з онлайн-навчанням. Онлайн-компонента може бути представлена як в синхронному, так і в асинхронному режимах, коли учні вчаться в різних місцях у різний час.

Застосування цифрових інструментів у змішаному навчанні дозволяє раціонально використовувати час та оптимізувати процес навчання.

Серед безлічі цифрових ресурсів та платформ кожен учитель обирає ті, що найкраще відповідають специфіці предмету, потребам учнів, технічним можливостям.

У технології змішаного навчання вчителі опорного закладу почали працювати у 2016 році, задовго до того як ця технологія стала звичною.

Відповідно, є ряд адаптованих ресурсів, що використовуються для змішаного та дистанційного навчання.

Один з ефективних інструментів, що використовується у вивченні природничих наук за методом дослідження у різних моделях зміщаного навчання – платформа GoLab/Graasp.

Go-lab – платформа онлайн-лабораторій, додатків і дослідницьких просторів для навчання. Інструмент розробки Graasp – це середовище, в якому ви можете створити простір для вивчення запитів, відповідне потребам ваших учнів. Go-Lab/Graasp  дозволяє вчителям легко створювати уроки, структуровані відповідно до етапів навчання за запитом, використовуючи віртуальні та віддалені лабораторії з різних предметів для досліджень. Інтернет-лабораторії є інтерактивними і дозволяють змінювати змінні та спостерігати за результатами. Учні можуть перевірити свої гіпотези, дослідити та експериментувати з лабораторіями, щоб зробити висновки, засновані на доказах. Go-Lab містить колекцію з понад 600 лабораторій, що охоплюють різні предметні домени різними мовами, для учнів віком від 7 до 18 років. Крім того, за допомогою додатків для аналітики навчання вчитель може стежити за успішністю учнів, оцінювати  і ,при необхідності, надавати підтримку. Інструменти комунікації і спільної роботи для вчителів і учнів також доступні.

Учителями школи створено та ефективно впроваджено уроки біології, хімії, інтегровані уроки та позаурочні заходи з використанням навчання на основі дослідження на платформі GoLab.

З досвідом використання GoLab/Graasp знайомимо педагогів України.

25-26 листопада 2020 року у рамках ІІІ Всеукраїнського відкритого науково-практичного онлайн-форуму «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії» відбудеться науково-практичний семінар «STEM-освіта: науково-теоретичні аспекти, досвід впровадження, перспективи розвитку».  Цього року подія була особливою: в умовах пандемії вона пройшла у режимі онлайн-трансляції на платформі «Zoom».

До науково-практичного заходу приєдналися понад 700 учасників з усіх регіонів України.

Наукові секції і напрями роботи були присвячені теоретичним і методичним підходам до забезпечення ефективної діяльності закладів освіти в умовах коронавірусної пандемії. Обговорили науково-теоретичні аспекти і досвід упровадження STEM-освіти, цифровізацію як ключовий фактор розвитку освіти ХХІ століття. Звернули увагу на особистісний і професійний розвиток педагога в умовах карантину і трансдисциплінарну парадигму наукової освіти. Також обговорювали психолого-педагогічні проблеми дистанційного і змішаного навчання.

Основною резолюцією Форуму стало об’єднання зусиль освітян, науковців, обмін досвідом у контексті роботи в умовах пандемії задля розвитку освіти і науки.

Учителька біології опорного закладу О.Михайлишин виступила на Форумі з доповіддю «Застосування віртуальної цифрової платформи GoLab у навчанні біології».

На платформі EdEra стартував безкоштовний онлайн-курс «Бери й роби. Змішане та дистанційне навчання». В основі курсу, який створили Освіторія та EdEra з інноваційним партнером  Lenovo Ukraine  –  понад 30 практичних інструментів, які стануть в пригоді під час змішаного та дистанційного навчання, допоможуть урізноманітнити уроки та змінити їхню форму, а іноді й зміст. Детальніше про курс і особливості навчання можна прочитати тут:

https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EdEra_Osvitoriya+BR102+2020/about

Учителька хімії опорного закладу О.Окулова  у цьому курсі знайомить педагогів з особливостями платформи GoLab та створенням і використанням інтерактивних аркушів Liveworksheets.

Онлайн освіта (повна чи часткова) – це не тимчасова незручність, вона залишиться назавжди.

 Інструменти, ресурси, канали комунікації потрібно оптимізувати, вибрати ті, що найкраще відповідають цілям уроку.

GoLab – цифрова платформа, що стане в нагоді вчителям природничих наук, особливо в період змішаного та дистанційного навчання, оскільки впровадження змішаного навчання через дослідницьку діяльність переорієнтовує учнів з теоретичного здобування знань на практичний та науково-пошуковий, що одночасно підвищує мотиваційну складову та допомагає встановити певну комплексність у навчальній діяльності, формує наукове бачення природи, розуміння сучасних технологій, а також здатність застосовувати набуті знання та вміння в практичній діяльності.

 

Михайлишин О.З.,   Окулова О.В.

Переглядів загалом - 314 | Переглядів сьогодні - 1