Навчання керівників – провідників в освіті (або повертаючись до теми «Літній інститут – 2018»)
Цьогоріч у червні педагогічна команда школи (представники адміністрації та педагогів різних предметних галузей) розпочала навчання у Літньому інституті – 2018 (про що Ви мали нагоду прочитати у попередньому дописі на шкільному веб – сайті). Літній інститут було зорганізовано за сприяння Департаменту освіти і науки Львівської ОДА, Світової координаційної виховно – освітньої ради (СКВОР – СКУ), Інституту професійного розвитку вчителів (Канада).
У цьому дописі мова йтиме про основні тези навчання власне директорів шкіл, яких західне суспільство розцінює як провідників в освіті, лідерів, які формують імідж школи, мікроклімат як в педагогічному, так і в учнівському колективах, які є обличчям колективу, який вони очолюють.
«Роль керівника в школі – головна і вагома. Спосіб та стиль його керівництва, його мислення, як керівника, впливає на колектив.
Завдання керівника в сучасній школі – підготувати дорого громадянина демократичної держави, який би був готовим в умовах розвитку освіти по-іншому, по-новому вчитися та працювати, який би брав на себе відповідальність в розбудові нової української освіти, та в розбудові держави в цілому».
Курс директорів – провідників в освіті організовано для керівників сучасних українських шкіл, «праця в новому тисячоліття вимагає від яких:
- бути сильною особистістю;
- поважати інших;
- виявляти ініціативу;
- бути повним енергії, ентузіазму, оптимізму;
- бути уважним до почуттів та потреб учителів, учнів, батьків та громадськості;
- мати почуття гумору і добрі наміри до праці».
Серед основних цілей курсу – ознайомити керівників з різними способами співкерування в колективі, дати знання та вміння щодо скеровування своїх вмінь та зусиль на провідництво, дати поради, як стати успішним керівником – провідником, показати шляхи, приклади та інструменти успішного (ефективного) керівництва.
Якщо Ви дочитали офіційну частину (чи преамбулу) і наразі продовжуєте читати, й Вас насправді цікавить питання ефективного лідерства (не лише як менеджера і керівника, а й особистості), хочу порадити Вам придбати і прочитати книгу Стівена Р.Кові «7 звичок надзвичайно ефективних людей» (Потужні інструменти розвитку особистості).
Цю книгу було подаровано керівникам шкіл в процесі навчання канадськими наставниками Богданом Колосом та Павлом Гнусом. Щиро зізнаюся, що спершу сприйняла пораду дещо скептично, адже психолого – мотиваційними порадами аж кишить в соцмережах. Однак почуття відповідальності «попросило» прочитати книгу. Думала, читатиму «по діагоналі». Проте з перших сторінок зрозуміла – ЦЯ КНИГА – САМЕ ТА.
Основа теорії лідерства Кові – ЛЮДИНА, яка має вести за собою на підставі чітких принципів – СПРАВЕДЛИВОСТІ, ЛЮДЯНОСТІ, ПОРЯДНОСТІ, ВИМОГЛИВОСТІ.
Тому головною думкою першої сесії Літнього інституту – 2018 для керівників можна вважати наступну: «Немає коротких шляхів у розвитку можливостей людини. У нашому розвитку по вертикалі ми повинні виявляти наполегливість у постійному процесі оновлення, постійно навчаючись та прислухаючись до свого сумління. Розвинене сумління підштовхуватиме нас вгору шляхом особистої свободи, безпеки, мудрості та сили. Рух вгору вимагає від нас ВЧИТИСЯ, БРАТИ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ, ЩОСЬ РОБИТИ – і так щоразу на вищому шаблі…».
Марія Ліскевич – Карпа (слухач Літнього інституту – 2018).
Додаткові статті по темі:
- 5 навичок, які знадобляться кожному вчителю в майбутньому
- 5 текстів про освіту освіторія
- 10 законів продуктивності
- Мотивація, або Як учити, щоб надихати
- Не дати втоптати вчителів в багнюку
- Новітні тенденції сучасної шкільної педагогіки
- ПРАВОВІ ЗАСАДИ ВІДЕОЗЙОМОК
- Соцмережі та вчитель
- Сучасні освітні інструменти для вчителів