Дистанційні заняття вчителя-логопеда з учнями в опорному закладі «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» під час карантину.
Дистанційне навчання – виклик часу для педагогів, учнів, батьків. Організація такої роботи від вчителів вимагає нових знань та умінь, обрання дієвих онлайн-інструментів для проведення занять, комунікацій, і особливо отримання зворотного зв’язку.
Така робота добре налагоджена вчителем-логопедом ОЗ «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» Манько Оксаною Ігорівною.
Однією з найважливіших умов навчання дитини в школі є добре розвинене мовлення. Дитина з такими вміннями легко вступає в спілкування, може зрозуміло виразити свої думки і бажання, поставити правильно запитання, домовитися про спільну гру або діяльність, вона вільно опановує навчальні знання, отримує уміння і навички.
Тому важливим є своєчасне виявлення серед учнів загальноосвітніх шкіл дітей з мовленнєвою патологією, правильна кваліфікація дефектів мовлення та організація адекватного корекційного навчання не тільки попереджує у дітей порушення читання й письма як вторинного дефекту по відношенню до усного мовлення, але й не допустить відставання в засвоєнні програмового матеріалу.
Головним завданням діяльності вчителя-логопеда у нашій школі є планування і здійснення навчально-корекційної роботи з учнями, які мають недоліки мовленнєвого розвитку.
На сьогодні в шкільному логопедичному пункті займається 28 учнів. Діти займаються дистанційно, за індивідуально-розробленим планом занять, через інтернет -зв’язок.
Вчитель-логопед відповідно до графіку навчань надсилає завдання, виконуючи які учні виправляють вимову певних літер. Серед них є розроблені безпосередньо Оксаною Ігорівною, а саме:
- «Звукові віночки»(автоматизація усіх звуків),
- «Про що мріє Русалонька»(автоматизація звука –р-),
- «Зліпи сніговита »(диференціація звуків -з-ж),
- «Нагодуй жирафу»(автоматизація звука –ж- у складах та словах),
- «Малина для ведмежат»(диференціація звуків -с-ш-),
- «Що намалював художник?»(автоматизація звука –ж-),
- Гра з ліхтариком «Подушечки»(автоматизація та диференціація звуків с-ш- у словах),
- Гра з прищепками (диференціація звуків с-ш-), «Великодній кролик»(автоматизація звука –ц-),
- «Мед для бджілки»(автоматизація звука –ж-), «Що справа, що зліва?»(автоматизація та диференціація –р-л),
- «Морква для зайчика»(автоматизація звука-ш-),
- «Де чиї курчата?»(диференціація звуків ч-ц),
- «Де чий малюнок?»( диференціація звуків ч-ц),
- «Бочки для ведмедика»(автоматизація звука –ч-),
- «Осінній букет»(автоматизація звука –л-),
- «Покупки»( автоматизація та диференціація –р-л),
- «Де чиї грибочки»(диференціація звуків –ж-з).
Ці ігрові вправи, а також спільне старання як дитини так і батьків обов’язково будуть мати позитивний результат по закінченні навчання у логопедичному пункті.
Також вчитель-логопед при потребі надає індивідуальні відео-консультації для батьків, які потребують допомоги при виконанні завдань з дітьми під час карантину у телефонному режимі та у Viber. Батьки,у свою чергу, надсилають їй відео- або голосове повідомлення, де діти виконують домашнє завдання.
Тому, завдяки налагодженій співпраці вчителя-логопеда з батьками не була припинена робота, а навпаки продовжується, що й бачимо, чуємо бажані результати їхніх спільних зусиль, а саме, виправлене мовлення дитини. Адже запорукою успішного навчання у школі є правильна та чітка звуко-вимова дитини.
Вчитель-логопед для покращення своєї роботи велику увагу приділяє самоосвіті. Постійно переглядає блоги, сторінки, групи для логопедів, відео-трансляції вчителів-логопедів у мережах Instagram, Facebook, Telegram та на освітніх платформах.
Оксана Дацко-Онищак,
заступник директора з навчально-виховної роботи.