У нашому освітньому закладі функціонує ресурсна кімната .
Відповідно до нового інклюзивного законодавства ресурсна кімната – це спеціально організований простір для розвитку дитини та гармонізації її психоемоційного стану.
Завдання ресурсної кімнати – розумне використання робочого простору для корекційно-розвиткових занять та психоемоційного розвантаження.
Ресурсна кімната у нашій школі забезпечена необхідними навчально-методичними посібниками, допоміжними засобами навчання відповідно до потреб здобувачів освіти.
Організація простору в ресурсній кімнаті передбачає наявність 3х основних зон:
1) Навчально- пізнавальна зона, що включає в себе робоче місце вчителя, яке обладнане комп’ютером та допоміжною технікою. Індивідуальне місце учня (для якого підібрані відповідні стільці та навчальні парти). Зона асистента.
2) Ігрова зона:
Сенсорний куток для психологічного розвантаження
Куток розвитку та творчості наповнений наборами розмальовок, фломастерів, трафаретів, все це слугуватиме чудовим інструментом для розвитку творчого потенціалу, фантазії, уяви, а також розвантаженню нервової системи.
3) Побутово-практична зона – осередок для соціально-побутової орієнтації.
У цій зоні діти здобувають і засвоюють навички самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватися та інтегруватися у суспільство.
Для учнів, що потребують тимчасового психологічного розвантаження або усамітнення, в ресурсній кімнаті створюється окрема зона, яка використовується незалежно від розкладу занять.
Ресурсна кімната може використовуватися усіма учнями закладу освіти, а не лише здобувачами освіти з ООП.
Учні можуть перебувати в ресурсній кімнаті винятково у супроводі педагогічних працівників.
Спеціально організований освітній простір у ресурсній кімнаті дає змогу кожній дитині реалізувати своє право на освіту, максимально розкрити освітній і особистісний потенціал та подолати бар’єри соціалізації.
Джерела написання: матеріали з вебінару Всеосвіта ” Ресурсна кімната” ( автор Л. Верещак).