Наш дім – Сонячна система. Проекти на уроках

ПРОЕКТИ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА 5 КЛАС

«Наш дім – Сонячна система»

Важливою метою навчання в сучасних умовах є не передача готових знань учню, а вміння навчити його самостійно знаходити та відкривати знання, спираючись на особистісний освітній досвід.

Важливим є підхід, який надав би можливість школярам працювати самостійно і стимулював до подальшого навчання. Саме проектна діяльність – один зі способів досягти поставленої мети. З його допомогою реалізуються міжпредметні зв’язки, учні співпрацюють з учителем.

Працюючи над проектом, діти вчяться самостійно мислити, знаходити і розв’язувати проблеми, у них розвиваються здібності до прогнозування результатів, можливих наслідків різних варіантів розв’язання проблеми, формується вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

П’ятикласники навчаються планувати свою роботу, працювати в групі, обговорювати висунуті ідеї, вислуховувати пропозиції інших членів групи, розподіляти завдання для виконання, знайомляться з вимогами до роботи (кінцевого продукту), дізнаються про джерела здобуття інформації.

У проектній діяльності проявляється індивідуальність дитини, вона може самостійно визначитися у виборі способу діяльності. Учень, працюючи над проектом, проходить стадії планування, аналізу, синтезу, активної діяльності. При організації проектної діяльності можлива не тільки індивідуальна, самостійна, але і групова робота учнів. Це дозволяє формувати комунікативні навички та вміння. Постановка завдань, вирішення проблем підвищує мотивацію до проектної діяльності і припускає: цілепокладання, предметність, ініціативність, оригінальність у вирішенні пізнавальних питань, неординарність підходів, інтенсивність розумової праці, дослідницький досвід.

Використання активних методів підвищує ефективність навчання, оптимізує його, робить учнів активними учасниками навчального процесу, сприяє самопізнанню, самореалізації особистості у різних видах творчої діяльності. Долучаючись до проектної діяльності, її учасники працюють над навчальним проектом, пов’язаним із вирішенням певних проблем. При цьому учні набувають знань, які за дидактичним значенням виходять за межі окремого навчального предмету, а за своїм особистісним сенсом — за межі звичного шкільного середовища, пов’язуючи з реальними соціальними проблемами, які готують дитину до життя.

Ольга          Михайлишин

 

 

Переглядів загалом - 86 | Переглядів сьогодні - 1