«Проблема чистого повітря, способи розв’язання проблеми забрудненого повітря».
Інтеґрований урок — це особливим чином організована навчальна діяльність учнів, зміст якої має складну структуру, що охоплює кілька різних компонентів, характеризується визначеними відношеннями і силою взаємодії, сприяє формуванню в учнів цілісної картини Всесвіту.
Структура інтегрованого уроку вирізняється:чіткістю, компактністю, стислістю, логічною взаємообумовленістю пропонованого дітям матеріалу на кожному етапі заняття, значною інформативною місткістю матеріалу.
Закономірності інтегрованого уроку:
- усе підкорено авторському задуму; об’єднується основною думкою (стрижень заняття); складає єдине ціле, етапи заняття — це фраґменти цілого;
- етапи і компоненти заняття перебувають у логіко-структурній залежності;
- обраний для заняття дидактичний матеріал відповідає задуму.
Вивчення теми з хімії поєднали з повторенням теми з української мови. Актуалізація опорних знань проведена із застосуванням прийому «Вірю – не вірю», гри «Хто швидше». Учні, об’єднані у групи опрацьовували матеріал самостійно, шукали дієприкметники, дієприслівники та дієприкметникові , дієприслівникові звороти у тексті, розв’язували задачі на обчислення маси шкідливих викидів підприємств, кількості гектарів вирубаних лісів. Вражені отриманими результатами, діти індивідуально написали міні – твори, у яких, використовуючи дієприкметники і дієприслівники показали своє бачення проблеми забрудненого повітря та способів розв’язання цієї проблеми.
Дослід, який можна зробити дома став вдалим доповненням уроку.
Підсумовуючи урок, учні відзначили, що у такій формі їм вдалося більше опрацювати, зрозуміти, вивчити.
Хімія – цікава, мова – надихаюча! Діти – талановиті!
7 – Б клас, вчителі Борис З.С., Окулова О.В.