Академічна доброчесність в умовах дистанційного навчання

Академічна доброчесність в умовах дистанційного навчання!!!

Універсального рецепту немає, однак…..

Культивувати академічну доброчесність!» – саме таку пораду дають автори посібника про дистанційне навчання для початкової, основної та старшої шкіл, підготовленого ГО «Смарт Освіта» та МОН.

«Розраховувати на високий рівень академічної доброчесності можуть ті шкільні спільноти, які культивували її постійно під час очного навчання, де була вибудувана довіра між учасниками освітнього процесу», – йдеться в посібнику. 

На думку авторів посібника, педагогам варто:

  • пропонувати завдання, де рівень складності наростає від елементарного до дуже складного;
  • давати завдання, які передбачають висловлення власної думки;
  • хвалити здобувачів освіти за самостійно виконану роботу;
  • давати індивідуальні завдання.

«Але найголовніша профілактика списування — розумна помірність навантаження. Часто діти списують через надмірну кількість завдань, особливо якщо вправи затеоретизовані й одноманітні», – йдеться в посібнику. Тому під час дистанційного навчання треба «чітко вимірювати і прогнозувати час, який знадобиться дітям на виконання завдань».

«Найстійкішою мотивацією є внутрішня (когнітивна), тобто мотивація усвідомленої дії. У дистанційному навчанні вона відіграє головну роль. Варто зазначити, що це найскладніша мотивація для дитини, яка ще не завжди усвідомлює себе самостійною особистістю з власним місцем у соціумі, не розуміє, які знання можуть допомогти йому/їй стати успішним(ою) і щасливим(ою), – на цьому аспекті наголошують автори підручника. – Мотивація досягнення реалізується в успішності освітньої діяльності учнів, у прагненні до поставлених цілей і виявленні наполегливості. Учні й учениці, орієнтовані на успіх, частіше досягають своїх цілей. Так працює і традиційна школа, але в умовах дистанційного навчання особливо важливо хвалити учнів, відзначати їхні досягнення й успіхи, навіть невеликі».

Також студія онлайн-освіти EdEra запустила безкоштовний онлайн-курс «Академічна доброчесність» для вчителів старших класів.

  Курс складається з 5 блоків і фінального тесту, за результатами якого ви можете отримати сертифікат.

   «Плагіат та культура «копіювати/вставити» — це не лише порушення правил академічної доброчесності, а й порушення закону.У курсі ми розглянемо поняття «академічна доброчесність» та зосередимо увагу на тому, як вчитель чи вчителька 8-11 класів може сприяти формуванню культури академічної доброчесності в учнів», – наголошують автори курсу.

Курс пропонує інструменти для роботи з учнями старших класів: методичні рекомендаціїробочий зошитсценарії уроківпрезентаціїінтерактивний тест.

 

 

Марія Ліскевич – Карпа,  директорка опорного закладу «Івано – Франківська ЗОШ І – ІІІ ступенів імені Івана Франка»

 

В статті використано матеріали проєкту  IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність».

Переглядів загалом - 1 775 | Переглядів сьогодні - 1