Проєкт IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»
Група учителів нашого опорного закладу продовжує навчатися та навчати інших у рамках проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність».
Нагадуємо, що проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» виконується Радою Міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, Посольством США та Посольством Великої Британії в Україні у партнерстві з Академією української преси та за підтримки Міністерства освіти і науки України:
- Наша школа – учасник проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»
- IREX in Ukraine – Громадська організація
Наш опорний заклад долучився до участі в проєкті в квітні 2020 року. За цей час зроблено чимало (Проєкт IREX. Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність):
- учителями пройдено тематичні онлайн – курси й прослухано вебінари (з отриманням відповідних сетрифікатів);
- навички з медіаграмотності інтегрують у такі предмети: українська та світова історія, українська мова та література, мистецтво;
- оновлено формат спілкування між учнями та учителями;
- проведено уроки з медіаграмотності та критичного мислення;
- проведено години спілкування щодо формування навичок розрізнення мови ворожнечі.
На початку навчального року учасниці проєкту, а саме вчительки з мистецтва Ганзюк Леся Іванівна, української мови та літератури Борис Зеновія Степанівна, історії Дацко-Онищак Оксана Степавнівна та Підляська Зоряна Богданівна отримали матеріали (розробки уроків) від команди «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Дані матеріали урізноманітнили та збагатили наші уроки, на яких учні стали активнішими та з цікавістю беруться до «роботи».
На уроках Мистецтва у 8-А та 8-Б класах по темі «Відродження» для формування відмінностей понять: копія, підробка, авторський повтор, зображення за мотивами, репродукція – вчителька використовувала вправу «Копії та підробки в мистецтві». Зокрема інформація про картину художника Леонардо да Вінчі Мона Ліза, а точніше історія про копії твору гарно знайомить із фактами фальсифікації та її наслідками. Сподобалась учням робота за мотивами певної картини. Створювали прислів’я у малюнку. Також використовували вправу «Сім цікавинок про Античність». Учні шукали, яка інформація є викривленою і міркували, з якою метою можна її використовувати.
На підсумковому уроці української літератури по темі «Бурлесний гумор і народна українська мова в поемі «Енеїда» І. Котляревського» учні 9-Б класу разом із Зеновією Степанівною аналізували головних героїв, складали характеристику і виписували цитати, використовували сленг часів Котляревського.
З великою користю використовуються матеріали проєкту і на уроках історії. Здобувачі освіти 8-А класу беруть активну участь у запропонованих вправах, а саме: «Бліцфактчек», аналіз різних ЗМІ, пошук інформації за хештегом, розсилка: спам чи корисна інформація. Мета яких підготувати учнів до сприйняття різних поглядів на історичні факти, а також інформацію.
На уроках, де застосовуються матеріали проекту, учні формують навички з інфомедійної грамотності. Вони вчаться працювати з першоджерелами, вміти відрізняти факти від думок та суджень, використовувати документальні докази, розрізняти упередженість, перекручування, дезінформацію та брехню, систематизувати інформацію, висувати гіпотези.
Матеріали проєкту допомагають учням вільно висловлювати свою думку.
Також висловлюємо велику подяку за отримані дидактичні матеріали і інтерактивну історичну карту.
Марія Ліскевич – Карпа, директор опорного закладу
Оксана Дацко – Онищак, заступник директора з навчально – виховної роботи