НАКАЗ
23.05.2019 №
смт Івано – Франкове
Про результати державної підсумкової атестації у 4-их класах
Відповідно до додатку до листа МОН України від 27.03 2019 №1/9-196 «Про Орієнтовні вимоги до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році» Державна підсумкова атестація (ДПА) в 2018/2019 навчальному році проводилася відповідно до Порядку проведення державної підсумкової атестації (далі-Порядок), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 року № 1369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 року за № 8/32979 та наказів Міністерства освіти і науки України: № 59 від 25.01. 2019 р. «Про проведення в 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту», № 116 від 01.02.2019 р. «Про внесення зміни до додатка 2 наказу МОН від 25 січня 2019 року № 59».
Державна підсумкова атестація в 4-их класах проводилась з двох предметів: української мови (передбачала оцінювання результатів навчання з української мови та читання) і математики. Атестація з кожного предмета була проведена письмово у формі підсумкових контрольних робіт.
Підсумкові контрольні роботи укладають учителі початкових класів/методичні об’єднання вчителів початкових класів за єдиними завданнями для усіх класів паралелі відповідно до орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань. Атестаційні матеріали, що містять підсумкові контрольні роботи з української мови і математики у двох варіантах, погоджено педагогічною радою і затверджено директором опорного закладу М.Ліскевич – Карпою.
Контрольні роботи було проведено відповідно до календарного планування на третьому уроці.
На проведення контрольної роботи було відведено 1 академічну годину (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.
Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснювалося відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ Міністерства від 13.04.2011 № 329) та Орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ МОН № 1009 та наказ МОН № 1222»).
Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт було сформовано відповідно до державних вимог щодо навчальних досягнень учня/учениці, визначених чинними навчальними програмами для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.
При підготовці завдань для підсумкової контрольної роботи було враховано такі аспекти:
- перевірці підлягав навчальний матеріал, що опановувався учнями впродовж навчання в початковій школі;
- контрольна робота містила компетентнісно-орієнтовані завдання різних рівнів складності;
- кількість і обсяг завдань були оптимальними для виконання впродовж часового проміжку, відведеного на контрольну роботу;
- тестові завдання були сформулювані в одному стилі: або у формі запитання, або спонукання;
- завдання для проведення підсумкової контрольної роботи були підготовані у двох рівноцінних варіантах.
Атестаційна контрольна робота з української мови була інтегрованою і містила завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання. Завдання на перевірку сформованості навички читання, розуміння прочитаного, уміння працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі поняття; перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь, навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь; побудову зв’язного висловлювання були сформовані на основі єдиного художнього тексту. Для перевірки орфографічних і пунктуаційних умінь укладачі контрольної роботи обрали в тексті для читання логічно завершену частину для списування, в якій 25% слів містять вивчені орфограми. З метою забезпечення умов цілісного сприйняття тексту, який опрацьовували учні, контрольну роботу було розпочато з опрацювання частини для списування, а саме: прочитати її і вставити пропущені букви. Далі було організовано перевірку навички читання мовчки таким чином:
- учитель пропонував дітям взяти в руки олівці;
- за вказівкою вчителя діти починали читати текст (мовчки);
- через 3 хвилини вчитель зупиняє читання і пропонував поставити олівцем крапку над словом, на якому зупинився читати учень;
- учитель пропонував дітям продовжити читання тексту до кінця.
Після повного прочитання тексту учням було запропоновано виконувати завдання у порядку зручному дитині.
До Державної підсумкової атестації з української мови було залучено 87 учень із 91.
За даними аналізу робіт з української мови успішність учнів 4-х класів характеризується такими показниками:
4-А клас (кл. керівник Самотій О.Б.) – 32 учні.
10б. – 12б. – 17 учнів, що становить 53,1%.
7б. – 9б. – 12 учнів, що становить 37,5%.
4б. – 6б. – 3 учні, що становить 9,4%.
Середній бал навченості становить – 9,4
4-Б клас (кл. керівник Острокостова Л.В.) – 29 учнів. Відсутні – 3 учнів.
10б. – 12б. – 9 учнів, що становить 34,6%.
7б. – 9б. – 13 учнів, що становить 50%.
4б. – 6б. – 3 учні, що становить 5%.
1б. – 3б. – 1 учень, що становить 3,9%.
Середній бал навченості становить –8,3.
4-В клас (кл. керівник Яхницька М.П.) – 30 учнів. Відсутні – 1 учень.
10б. – 12б. – 13 учнів, що становить 44,8%.
7б. – 9б. – 8 учнів, що становить 27,6%.
4б. – 6б. – 8 учнів, що становить 27,6%.
Середній бал навченості становить – 8,5
Разом по 4-А, Б, В класах високого рівня з української мови досягли – 39 учнів, що становить 44,8%, достатнього рівня – 33 учня – 37,9%, середнього рівня – 14 учнів – 16,2%, низького рівня – 1 учень, що становить – 1,1%.
Підсумкова контрольна робота з математики була сформована з таких основних завдань:
тестових завдань (відкритого і закритого типу), серед яких була одна задача на три дії та одне завдання з геометричним матеріалом.
До Державної підсумкової атестації з математики було залучено 87 учнів із 91. Відсутніх 4 учні.
За даними аналізу робіт з математики успішність учнів 4-х класів характеризується такими показниками:
4-А клас (кл. керівник Самотій О.Б.) – 32 учні. Виконували підсумкову контрольну роботу 32 учні.
10б. – 12б. – 16 учнів, що становить 50%.
7б. – 9б. – 12 учнів, що становить 37,5%.
4б. – 6б. – 4 учні, що становить 12,5%.
Середній бал навченості становить – 9.1.
4-Б клас (кл. керівник Острокостова Л.В.) – 29 учнів.Відсутні – 2 учнів.
10б. – 12б. – 13 учнів, що становить 48,1%.
7б. – 9б. – 8 учнів, що становить 29,7%.
4б. – 6б. – 6 учнів, що становить 22,2%.
Середній бал навченості становить – 8,6.
4-В клас (кл. керівник Яхницька М.П..) – 30 учнів. Відсутні – 2 учнів.
10б. – 12б. – 14 учнів, що становить 50%.
7б. – 9б. – 9 учнів, що становить 32,1%.
4б. – 6б. – 5 учнів, що становить 17,9%.
Середній бал навченості становить – 9.1.
Разом по 4-А, Б, В класах високого рівня з математики досягли – 43 учні, що становить 49,5%, достатнього рівня – 29 учнів – 33,3%, середнього рівня – 15 учнів – 17,2%.
Аналіз робіт з Державної підсумкової атестації із української мови та математики свідчить про те, що переважна більшість учнів 4-их класів достатньою мірою засвоїла програмовий матеріал з основ наук за курс початкової школи і готова їх продовжувати вивчати в основній школі.
Виходячи з вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1.Заступнику з навчально – виховної роботи Сташко В.В.:
1.1. Надавати конкретну допомогу вчителям у вивченні й упровадженні передового досвіду, виробленні навичок самоаналізу та самооцінки своєї праці, її ефективності й результативності.
Постійно
1.2. Контролювати роботу вчителів початкових класів з питань підготовки та проведення контрольних і перевірних робіт.
Постійно
1.3. Посилити контроль за об’єктивністю оцінювання знань учнів.
Постійно
1.4. Даний наказ довести до відома вчителів школи на педагогічній раді при директору.
22.05.2019
2. Заступнику з навчально – виховної роботи Михайлишин О.З.:
2.1. Провести у 5-их класах контрольні роботи з української мови та математики на залишковий рівень знань учнів.
Вересень 2019 – 2020 н.р.
3.Учителям початкових класів:
3.1. Забезпечити виконання вимог Державного стандарту початкової загальної освіти.
Постійно
3.2. Продовжувати працювати з учнями над виправленням типових помилок, допущених при виконанні контрольних та перевірних робіт.
Постійно
3.3. Звернути увагу на математичну грамотність записів учнями пояснень, скорочень, відповідей.
Постійно
3.4. Дотримуватися норм оцінювання письмових робіт, враховуючи охайність, чіткість, виправлення, пояснення.
Постійно
3.5. Проводити індивідувальну роботу з учнями, які недостатньою мірою засвоїли програмовий матеріал з вищезазначених предметів.
Постійно
4. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор опорного закладу М. Ліскевич – Карпа
З наказом ознайомлено:
В.Сташко
О. Михайлишин