Про підсумки роботи з обдарованими дітьми за ІІ семестр 2019 – 2020 н. р.

НАКАЗ

11.06.2020                                                                                                                      №

смт Івано-Франкове

Про підсумки роботи з обдарованими дітьми за ІІ семестр 2019 – 2020 н. р.

 

Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.08.1998 р. №305, згідно плану роботи школи, з метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу, створення належних умов для виявлення та підтримки талановитої молоді, розвитку її інтересів, схильностей та природних обдарувань у школі була спланована та проведена значна робота та налагоджена система роботи з обдарованими учнями, що забезпечило участь найбільш обдарованої учнівської молоді у І-ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад, у І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, у конкурсах різноманітного спрямування як на шкільному, так і на районному та обласному рівнях.

Шкільна програма роботи з обдарованими дітьми була спрямована на реалізацію програми «Обдарована молодь», державних стратегій та основних завдань, викладених у цій програмі, розв’язання проблем, пов’язаних з пошуком, навчанням, вихованням та розвитком обдарованої молоді, забезпечення її соціально-педагогічної підтримки, гарантованою державою.

Місія  Нової української школи – це допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини, адже кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами і можливостями. Тому одним з важливих напрямів діяльності педагогічних колективів нашого району має бути  впровадження в роботу цікавих форм і методів навчання та виховання талановитих дітей, створення умов для природних здібностей учнів, виховання творчої соціально-активної особистості, бо, як зазначається у Концепції Нової української школи,  дитині недостатньо дати знання, а ще необхідно навчитися користуватися ними.

Педагогічний колектив опорного закладу упродовж ІІ семестру здійснював належну роботу  для забезпечення результативності навчально-виховного процесу,  оволодіння учнями базовими, загально-навчальними вміннями і навичками, які були спрямовані на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини та створення умов для самореалізації.

Інтелектуально розвинена дитина сьогодні повинна мати не тільки високий коефіцієнт розумового розвитку. Ці якості не можуть гарантувати успіх в особистому та професійному житті. Останнім часом неабиякого значення набувають інші здібності: комунікативні навички, соціальна адаптованість, особистісні компетенції. В опорному закладі «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка Яворівської РДА, Львівської області»  продовжив свою роботу інтелектуальний клуб «Ерудит». Інтелектуальний клуб «Ерудит» був створений в 2016 році. Сьогодні він об’єднує дітей 5-11 класів. Тут займаються талановиті та обдаровані діти, які вміють і головне люблять мислити, готові в діалозі шукати і знаходити адекватні та ефективні способи вирішення різних завдань.

В наш час успішною можна назвати ту особистість, яка, крім високого рівня інтелектуального розвитку, має додаткові здібності: швидко знаходити спільну мову з оточуючими, легко пристосовується до зміни зовнішніх обставин, уміє контролювати власні емоції, відчувати емоційний стан інших та скерувати свою поведінку відповідно до цього. Все це стосується в першу чергу учнів нашої школи, які в перші дні навчання швидко та з ентузіазмом взялися до роботи над проектом Eratosthenes Experiment 2019 під керівництвом вчителів хімії (Окулова О.В), географії (Кропельницька О.В), математики, фізики та астрономії (Ларкіна Л.І).

Цей міжнародний експеримент Ератосфена (давньогрецький науковець і письменник), якого інколи називають батьком географії, дозволяє поринути в захоплюючий світ науки. Щороку цей експеримент відтворюють в школах усього світу тож і учні нашої школи долучилися до цього конкурсу, що відбувся 23 квітня 2019 року. І на території школи виконали всі необхідні виміри та обчислення використовуючи при цьому просте обладнання (лінійка та метрова палиця).

Учні  є постійними учасниками різних конкурсів. Так, наукові роботи учнів школи увійшли до збірника учнівських наукових тез Всеукраїнського конкурсу «Кристали» імені Євгена Гладишевського. Проект «Дифракція в кристалах», який поєднав хімію та фізику, дав можливість учням 11 класу  Дадак Тетяні, Луньо Марті, Гунько Софії, Кавас Вікторії виростити кристали з розчинів солей та скласти прилад для їх дослідження. Цим дослідженням займались учні 11 класу Аскеров Рустам, Гузенко Юрій, Плесак Назарій. Роботу на Всеукраїнському  конкурсі представляв   Плесак Назарій (керівники проекту вчитель хімії  Окулова Оксана Володимирівна та вчитель фізики Ларкіна Лілія Іванівна).

Інтелектуальний клуб «Ерудит» передбачає створення умов для формування інтелектуальної еліти, організацію змістовного дозвілля учнів. Адже саме інтелектуальні ігри сприяють формуванню позитивних якостей характеру вимагаючи від учасників наполегливості у досягненні мети, сміливості, ініціативи, винахідливості, взаємодопомоги між товаришами, правильної оцінки своїх можливостей і сил інших учасників гри, свідомого підкорення дисципліні, чесного виконання правил, прийнятих добровільно.

За тематичною спрямованістю клуб «Ерудит» можна віднести до світоглядного клубу і частково культурологічного. Одним із завдань інтелектуального клубу є забезпечення практичної спрямованості змісту освіти, саморозвиток і самовизначення здібних та інтелектуально обдарованих дітей. Метою є виявлення та розвиток обдарованих дітей; розширення світогляду та академічних знань учнів; формування лідерських здібностей. Вчителі, учасники творчої групи, разом із своїми вихованцями ставили акцент на формуванні культури мовлення та поведінки, художньо-етичних смаків.

Вчителі, які курують роботу клубу, провели моніторингове відстеження рівня інтелектуальних досягнень учнів в обласних та всеукраїнських конкурсах.  Клуб поповнився новими учасниками.

Метою клубу є виявлення та розвиток інтелектуальної обдарованості, розширення світогляду та академічних знань учнів, формування світоглядних цінностей, навичок самоосвіти; розвиток організаторської та лідерської обдарованості у старших підлітків та молоді; виховання морально-вольових якостей; організація альтернативних форм проведення змістовного дозвілля.

Як було зазначено, згідно з річним планом роботи школи на 2019-2020 навчальний рік, одним з пріоритетних завдань педагогічного колективу стало виявлення, навчання та розвиток обдарованих дітей. У рамках реалізації цього завдання були проведені такі заходи: перегляд та поновлення шкільного банку обдарованих дітей; створені порт фоліо обдарованих дітей.

Упродовж другого семестру учні були активними учасниками шкільних, районних акцій, екологічних уроків, конкурсів. Завдяки наполегливій праці вчителів, учні опорного закладу брали участь у Всеукраїнських учнівських конкурсах.

Так учні 5-10 класів активно беруть участь у щорічному історичному конкурсі юних істориків «Лелека-2020».

У районній науково-практичній конференції: «Андрей  Шептицький – це Україна – будівничий, князь, лідер» цього року стала учасником та лауреатом обласного етапу конкурсу учениця 10-Б  класу Зінкевич Оксана (керівник, вчитель основ християнської етики Юзишин М.М.).

У дитячому віці людина здібніша до творчості, ніж у зрілому. На дитину не впливають стереотипи. Вона вільна у своїх творчих виявах, творить тому, що їй подобається сам процес творчості. Ця діяльність приносить дітям радість відкриття. Іншими словами, для дітей, на відміну від дорослих, творчість є життям.

Педагоги- словесники Виздрик І.П та Тлуста О.П. провели  засідання літературного кафе на тему «Леся Українка – геніальна дочка українського народу» провели педагоги- словесники Виздрик І.П та Тлуста О.П.

Про талант і волю, мужність і нескореність, кохання і вічність краси Лесі Українки у вступному слові говорила вчитель української мови та літератури Тлуста О.П.

Позитивну креативну атмосферу навчання і засвоєння нових знань про життя і творчість письменниці створив конкурс між командами 10-А і 10-Б кл. на кшталт Що? Де? Коли? Команди давали відповідь на 7 питань,  розв’язували завдання-підказку (ребуси, встановлення відповідності, використовуючи мобільні додатки, зчитати QR-коди, в яких закодовані посилання на джерела інформації до поставлених завдань), відтак дістати один або два пазли, що вказували на сховок скарбу.

Десятикласники продемонстрували знання з предмету, проявили вміння приймати рішення, отримали задоволення від процесу змагальності. У запеклій боротьбі перемогу здобули учні 10-А касу.

Учні переглянули відеофільм про Лесю Українку, учнівські презентації. Це стало можливим завдяки використанню мультимедійної дошки, сучасних інформаційних технологій. Філософською глибиною думки, красою поетичних образів передусім як патріоткою Батьківщини, мужньою поетесою постала перед десятикласниками Леся Українка.

Педагогічна спільнота напружено працює в нестандартних умовах, ми швидко опановуємо нове середовище дистанційної освіти.

У рамках фестивалю «STEM-весна», з 27 по 30 квітня відбувався Всеукраїнський STEM-тиждень, що був організований відділом  STEM-освіти ІМЗО. Тиждень включав активності, що сприяли  підвищенню інтересу учнів до вивчення природничо – математичних наук.

Один з базових елементів STEM – освіти, що сьогодні залишається найбільш методично складним і в той же час найважливішим, є оволодіння учнями практикою та методами дослідження. Другий важливий елемент – освоєння інженерної справи, тобто створення нового у відповідь на завдання. Учні мають вивчати наукові закономірності «своїм шляхом відкриття», рухатися від розв`язку практичних і конкретних завдань до більш загальних, мати можливість експериментувати і створювати своїми руками, конструювати з підручних матеріалів, що дозволяє розвивати уяву і актуалізує теоретичні знання.

STEM – тиждень 2020 у нашому опорному закладі мав на меті формування навичок використання наукового методу та проектування в учнів 7 класів.

Протягом тижня учні 7 – их класів моделювали процеси та явища з використанням підручних матеріалів  («Кислотні дощі», «Фотосинтез», «Колообіг води в природі» «Радіоактивність», «Прості механізми») керівники проекту вчителі хімії Окулова О.В, біології Михайлишин О.З, фізики Ларкіна Л.І.) та виконували експериментальні дослідження за власним вибором з доступних речовин, підібрані відео безпечних домашніх експериментів.

Щоб організувати інженерне проектування та дослідження дистанційно, проведено наступні етапи:  визначені завдання для учнів з встановленими датами на виконання та завершення; підібрані відео переглянуто в групах, обговорені, вивчено проблеми та процес проектування та досліження (експеримент); свої ідеї учні презентували, проведено корегування; учні створили короткі відео та фото процесу та результату; оскільки проекти стосувалися програмового матеріалу 7 класу, проведено оцінювання за визначеними критеріями.

За результатами проведення події було відзначено креативність ідей,  професіоналізм та надіслано сертифікати-подяки.

Опорний заклад тісно співпрацює з науковими працівниками природоохоронних територій селища, зокрема заповідником «Розточчя» та Яворівського НПП. До дня водно-болотних угідь, що охороняються Рамсарскою конвенцією і відзначається щорічно 2 лютого, наукові працівники Природного заповідника «Розточчя» Горбань Л.І., Гуліч Тетяна спільно з учнями 7-Б, 8-А класів та вчителями біології Михайлишин О. З. і Ольшанською О. Р., опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І – ІІІ ст. ім. Івана Франка Яворівської райдержадміністрації Львівської області», провели пізнавальну екскурсію долиною р. Верещиця – найбільшої водної артерії Українського Розточчя. Саме заради збереження середовища проживання птахів і було в 1971 році в іранському місті Рамсар підписано конвенцію про охорону водно-болотних угідь міжнародного значення, які є також цінними для підтримки сталого розвитку нашої планети.

Наукові працівники Яворівського НПП в ZOOMі провели для учнів 7А класу провели майстер-клас «Догляд за кімнатними рослинами». Учні цього класу були учасниками Всеукраїнської екологічної акції «Первоцвіти».  Малювали малюнки, плакати, писали оповідання про первоцвіти (вчитель Тиховська Д.І.).

Пізнання природи рідного краю-важлива складова національної культури і духовності.

В період дистанційного навчання робота  гуртку «Шкільне лісництво» продовжувалась. Вихованці працювали над створенням екологічного календаря, проводилися конференції в ZOOMі на такі теми: Вода в небезпеці  бережімо її,  рекультивація та покращення стану екосистем, як мігрують птахи, забруднення повітря, Червона  книга. Заповідники. Упродовж навчального року гуртківці опрацьовували такі актуальні на сьогоднішній день теми: букові ліси «Розточчя» – природна спадщина ЮНЕСКО, біологічні методи боротьби із шкідниками лісу,  проблеми лісових ресурсів України, електронний облік деревини,  правила і умови полювання, культивування грибів,  ентемологи про захист лісу, рекреаційне та естетичне значення парків, екологічна свідомість та мислення, під керівництвом вчителя біології Тиховської Д.І..

З учнями 10- А класу був проведений екоурок у Великопільському лісництві Страдчівського НВ ЛК: вивчалося біорізноманіття Розточчя, ознайомлювались з посадковим матеріалом теплиці та розсадника лісництва.

Квітень – місяць багатий різноманітними знаменними датами. У екологічному календарі квітень позначено кількома особливими днями, які обов’язково відзначають усі любителі природи, це 01.04. – День птахів, третя субота квітня – День Довкілля, 22.04. – Всесвітній День Землі.

День навколишнього середовища відзначається в Україні щорічно у третю суботу квітня. Цього року, в умовах карантину, з метою озеленення, вчителі біології та учні висаджували в себе вдома дерева та  кущі. А в режимі онлайн обговорили стан навколишнього середовища та роботу природоохоронних територій для збереження лісів, видового різноманіття рослин і тварин.

До дня навколишнього середовища учні виконували проекти, презентації, малювали малюнки, готували змістовні доповіді. Вчителі біології та географії  проводили цікаві заняття, конференції на платформі  ZOOM.

Метою таких заходів є сучасні  підходи до навчального процесу та формування   екологічної грамотності, навчання у продовж життя, провадження здорового способу життя, які можливі лише при поєднанні формальної та неформальної освіти.

Спорт – невід’ємна складова людського життя.  Будь-яке змагання – це драматична історія зі своїм стартом і фінішем, із внутрішньою інтригою, пристрастями і непередбачуваною розв’язкою. За кожним тріумфом ховаються дні  важкої підготовки. І саме тому чи не кожен спортивний турнір – це маленьке життя у житті, яке не може залишити байдужим ані його учасників, ані глядачів. На сьогоднішній день популяризація спортивної діяльності серед молоді є невід’ємною частиною освітнього процесу. Школярі нашого нашого опорного закладу   брали активну участь у різних спортивних змаганнях.

В ІІ семестрі 2019-2020 навчального року в опорному закладі створювались умови для реалізації творчих здібностей учнів. Педагогічні працівники та адміністрація опорного закладу проводили моніторингові дослідження у навчальній та виховній роботі. Визначався рейтинг учнів по класах, по школі, рейтинг класів.

Основою роботи з обдарованими дітьми стало реальне знання їхніх потенційних можливостей, прогнозування потреб і моделей розвитку особистості, створення чіткої системи роботи з названою категорією учнів, здійснення пошуку, відбору, творчого розвитку обдарованої, талановитої учнівської молоді в галузі науки, культури, мистецтва, спорту, створено сприятливі умови для реалізації потенціальних можливостей дітей.

Враховуючи усе вище вказане, можна зробити висновок, що у опорному закладі склалась належна система роботи з обдарованими та здібними учнями. Відстежується позитивна динаміка результативності роботи педагогічного колективу у цьому напрямку.

Враховуючи, що робота з обдарованими учнями є пріоритетним напрямком,  слід звернути увагу на проблеми, що потребують вирішення. А саме на:

– необхідність покращення системи роботи з підвищення рівня досягнень обдарованих учнів з інформатики, математики, англійської мови, трудового навчання;

– незначний відсоток учнів, які беруть участь у Всеукраїнській Інтернет-олімпіаді;

– відсутність учасників та переможців олімпіад  обласного, Всеукраїнського рівнів.

З метою забезпечення системного підходу до супроводження цілорічної особистісно – орієнтованої підготовки здібних і обдарованих учнів у 2019 – 2020 навчальному році, виходячи з вищенаведеного,

 

НАКАЗУЮ:

 

1.Вважати роботу з обдарованими дітьми у ІІ семестрі 2019-2020 навчального року задовільною.

 

  1. Вчителям предметникам

2.1Продовжити роботу з метою виявлення та розвитку творчого потенціалу та здібностей обдарованих учнів опорного закладу.

2.2Удосконалювати систему роботи з обдарованими і талановитими школярами, запроваджуючи сучасні методики виявлення, навчання та виховання таких учнів;

2.3 Залучати учнів до участі  Інтернет – олімпіадах.

2.4Розробити  заходи щодо підготовки учнів  до участі у Всеукраїнських предметних олімпіадах.

2.5Систематично оновлювати банк даних здібних, обдарованих учнів школи.

 

  1. Керівникам методичних комісій:

3.1Проаналізувати організацію участі учнів у предметних олімпіадах, конкурсах, акціях, змаганнях.

3.2Розглянути на чергових засіданнях питання щодо вироблення системи роботи з підвищення рівня досягнень обдарованих учнів.

 

4.Заступнику директора з навчально – виховної роботи Михайлишин О.З.:

4.1.Постійно підвищувати фаховий рівень педагогів, що працюють з обдарованими учнями, шляхом проведення різноманітних семінарів, тренінгів.

4.2.Для підвищення інтересу до вивчення предметів використовувати можливості позакласної роботи на основі індивідуальної, групової та масової роботи з учнями.

4.3.Залучати школярів до науково-дослідницької роботи в Малій Академії Наук.

4.4.Питання організації роботи з обдарованими та здібними дітьми, стан та досвід організації позакласної роботи систематично розглядати на засіданнях педагогічної або методичної ради, предметно-методичних комісіях опорного закладу.

4.5.Продовжити здійснення персонального моніторингу результативності діяльності вчителів школи  щодо роботи з обдарованими та здібними учнями.

4.6 Підвищити вимоги до підготовки переможців ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад до участі у ІІІ етапі.

 

5.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Директор опорного закладу                          М. Ліскевич – Карпа

 

З наказом ознайомлено:

О.Михайлишин

 

 

 

(Загальна кількість переглядів - 154)