Заняття вчителя-логопеда з учнями

 Дистанційні заняття вчителя-логопеда з учнями в опорному закладі «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» під час карантину.

Дистанційне навчання – виклик часу для педагогів, учнів, батьків.  Організація такої роботи від вчителів вимагає нових знань та умінь, обрання дієвих онлайн-інструментів для проведення занять, комунікацій, і особливо отримання зворотного зв’язку.

Така робота добре налагоджена вчителем-логопедом ОЗ «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» Манько Оксаною Ігорівною.

Однією з найважливіших умов навчання дитини в школі є добре розвинене мовлення. Дитина  з такими вміннями легко вступає в спілкування, може зрозуміло виразити свої думки і бажання, поставити правильно запитання, домовитися про спільну гру або діяльність, вона вільно опановує навчальні знання, отримує уміння і навички.

Тому важливим є своєчасне виявлення серед учнів загальноосвітніх шкіл дітей з мовленнєвою патологією, правильна кваліфікація дефектів мовлення та організація адекватного  корекційного навчання не тільки попереджує у дітей порушення читання й письма як вторинного дефекту по відношенню до усного мовлення, але й не допустить відставання в засвоєнні програмового матеріалу.

Головним завданням діяльності вчителя-логопеда у нашій школі є планування і здійснення навчально-корекційної роботи з учнями, які мають недоліки мовленнєвого розвитку.

На сьогодні в шкільному логопедичному пункті займається 28 учнів. Діти займаються дистанційно, за індивідуально-розробленим планом занять, через інтернет -зв’язок.

Вчитель-логопед відповідно до графіку навчань надсилає завдання, виконуючи які учні виправляють вимову певних літер. Серед них є  розроблені безпосередньо Оксаною Ігорівною, а саме:

  • «Звукові віночки»(автоматизація усіх звуків),
  • «Про що мріє Русалонька»(автоматизація звука –р-),
  • «Зліпи сніговита »(диференціація звуків -з-ж),
  • «Нагодуй жирафу»(автоматизація звука –ж- у складах та словах),
  • «Малина для ведмежат»(диференціація звуків -с-ш-),
  • «Що намалював художник?»(автоматизація звука –ж-),
  • Гра з ліхтариком «Подушечки»(автоматизація та диференціація звуків с-ш- у словах),
  • Гра з прищепками (диференціація звуків с-ш-), «Великодній кролик»(автоматизація звука –ц-),
  • «Мед для бджілки»(автоматизація звука –ж-), «Що справа, що зліва?»(автоматизація та диференціація –р-л),
  • «Морква для зайчика»(автоматизація звука-ш-),
  • «Де чиї курчата?»(диференціація звуків ч-ц),
  • «Де чий малюнок?»( диференціація звуків ч-ц),
  • «Бочки для ведмедика»(автоматизація звука –ч-),
  • «Осінній букет»(автоматизація звука –л-),
  • «Покупки»( автоматизація та диференціація –р-л),
  • «Де чиї грибочки»(диференціація звуків –ж-з).

 

Ці ігрові вправи, а також спільне старання як дитини так і батьків обов’язково будуть мати позитивний результат по закінченні навчання у логопедичному пункті.

Також вчитель-логопед при потребі надає індивідуальні відео-консультації для батьків, які потребують допомоги при виконанні завдань з дітьми під час карантину у телефонному режимі та у Viber. Батьки,у свою чергу, надсилають їй відео- або голосове повідомлення, де діти виконують домашнє завдання.

Тому, завдяки налагодженій співпраці вчителя-логопеда з батьками не була припинена робота, а навпаки продовжується, що й   бачимо, чуємо бажані результати їхніх спільних зусиль, а саме, виправлене мовлення дитини. Адже запорукою успішного навчання у школі є правильна та чітка звуко-вимова дитини.

Вчитель-логопед для покращення своєї роботи велику увагу приділяє самоосвіті. Постійно переглядає  блоги, сторінки, групи для логопедів, відео-трансляції вчителів-логопедів у мережах Instagram, Facebook, Telegram та на освітніх платформах.

Оксана Дацко-Онищак,

заступник директора з навчально-виховної роботи.

(Загальна кількість переглядів - 74)