Робота психологічної служби, гуртків та шкільної бібліотеки на час карантину

Працівники психологічної служби, як і всі освітяни нашого опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» знаходяться вдома. Враховуючи ситуацію пандемії і  психологічний стан практичним психологом Ізбянською С.А.. та соціальним педагогом Якимовською О.М. проводиться постійна робота з адміністрацією, вчителями , батьками та учнями дистанційно, в телефонній розмові , Viber.

Особлива увага приділяється кризовим , багатодітним і малозабезпеченим сім’ям з метою недопущення ситуації попадання дітей у тяжкі життєві умови. Постійно підтримується зв’язок з такими сім’ями , ведеться роз’яснювальна робота щодо дотримання дітьми умов карантину, а також психологічна підтримка.  Здавалося б уся робота припинена. Але життя продовжується. Діти продовжують спілкуватися у своїх сім’ях, здійснюють навчання у дистанційній формі, спілкуються між собою в соціальних мережах. На яких нагальних питаннях необхідно зосередити увагу працівникам психологічної служби у цей час.

Роль працівників психологічної служби в сучасних умовах організації освітнього процесу, а саме у період карантину в закладах освіти зростає. Ми набуваємо нового досвіду дистанційної реалізації основних завдань психологічної служби в умовах екстремальної ситуації в країні. В умовах карантину практичні психологи та соціальні педагоги опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» ефективно працюють дистанційно, а саме: – інформують про проведення (онлайн) тематичних психологічних вебінарів, конференцій,навчальних проектів тощо; – організовують проведення (онлайн) групових або індивідуальних консультацій для батьків, педагогів ; – систематично викладають просвітницьку інформацію для батьків на сайті опорного закладу.

 

Орієнтовна тематика: «Вплив зайнятості на зниження рівня тривоги й поліпшення емоційного стану», «Як не піддатися загальній паніці», «Вплив засобів масової інформації на психіку дітей», «Поради щодо зберігання спокою», «Рекомендації для учасників освітнього процесу щодо заходів безпеки проти коронавірусу», «Як важливо навчитися опановувати себе та керувати своїми емоціями» та інші; – консультування індивідуальне, рідше групове (в онлайн режимі, Skype режимі, телефонному режимі та ін.).   На жаль, діти не до кінця усвідомлюють небезпеку від коронавірусу. Те, що вони не можуть побачити, їх не лякає. А отже, і змусити дітей дотримуватися чітких правил карантину – непросто.

 

Дітям пропонується переглянути мультфільм за посиланням :

https://www.youtube.com/watch?v=_Rjs5zpCuNI , який  у доступній формі роз’яснює дитячій аудиторії, чому так важливо самоізолюватися, регулярно мити руки і  в чому небезпека, якщо ігнорувати прості правила захисту від вірусу. Анімація також роз’яснює дітям, що таке вірус: наскільки він крихітний, проте дуже небезпечний. Обов’язковий перегляд  цього мультфільму  із дитиною в черговий раз нагадає  про необхідність дбати про свій захист та не ризикувати здоров’ям близьких людей.( Малюнки дітей на дану тематику – Додаток №1)

Під час карантину  педагог-організатор Манишин В.Я. активно спілкувалася з учнями нашої школи через мобільні додатки VIBER та Messenger, а також на платформі ZOOM. Слід відзначити високий зворотній зв’язок, діти не ігнорують повідомлень, справно дають відповіді на поставлені мною завдання.  Через мобільний додаток VIBER був організований конкурс малюнку «Збережемо природу від пожеж».

Вже отримала близько 30 творчих робіт(Додаток №2). Видно, що діти відповідальні, старанні , вони переживають , адже вигорає все довкола нас! Діти мали можливість переглянули майстер-класи онлайн «Виготовлення великодніх писанок в різних техніках». Педагог організатор замається самоосвітньою роботою у мережі  Інтернет на сайті «Всеосвіта», працює над індивідуальним планом роботи під час карантину. Також веде гурткову роботу з дітьми 5-А класу через мобільний додаток VIBER. Вони отримують інформацію (відеоролики, презентації) відповідно до планування. Також спілкуємося на платформі ZOOM. Співпрацювала з батьківським комітетом з питань організації контролю за виконанням учнями завдань дистанційного навчання в групі Viber.

Для того, щоб швидко і ефективно забезпечувати та задовольняти інформаційні потреби, інтереси учнів і педагогів, бібліотека в школі повинна стати бібліотечно-інформаційним центром. Традиційними засобами інформації шкільних бібліотек є фонд книг, газет, журналів, довідкових видань, а для більш розвинених шкільних бібліотек притаманні і нетрадиційні засоби інформації: комп’ютерні програми, бази даних, відеоматеріали.

Під час карантину шкільний бібліотекар Пенко У.М.:

  • Упорядковувала та перевірила документацію бібліотеки;
  • Підбирала та систематизувала матеріал на тему «Як захистити себе від короновірусу;
  • Робота над презентацією «Свято писанки»
  • Робота з річним планом бібліотеки, підготовка до написання аналізу роботи;
  • Опрацювання фахової літератури;
  • Віртуальна подорож для здобувачів освіти «Подорож сучасними бібліотеками світу»;
  • Прослуховування вебінару на платформі Всеосвіта «Людина, яка читає – думає – промовляє»;
  • Пошук онлайн матеріалів з розвитку інтересу до читання у здобувачів освіти;
  • Підбір матеріалу до річного плану бібліотеки на 2020-2021 н.р.;
  • Вибір підручників для 7-го классу;

 

Робота у Viber групі «Бібліотекарі» з методистом відділу освіти Яворівської РДА І.Б. Меленчук

Під час вимушеного карантину педагоги нашого опорного закладу шукають нові способи роботи з дітьми. Оскільки позашкільна освіта перебуває у стадії потужного розвитку, саме керівники гуртків допомагають вихованцям проводити дозвілля творчо, продуктивно, змістовно та цікаво  .Важливі завдання для сучасного педагога — це медіаграмотність, навички роботи з технологіями, креативність та, безперечно, бажання працювати. Бо саме від бажання залежить продуктивність роботи з дітьми на відстані, баланс часу та розподіл завдань, впровадження нових ідей. Звичайно, виконання домашніх завдань, які щоденно надходять в онлайн-режимі, вимагає самостійності, посидючості, відповідальності та витрат енергії, емоцій і часу. Тому керівники гуртків  мають за мету розвантажити дітей, зацікавити у новому форматі, дати можливість пофантазувати і попрацювати творчо, при цьому не виходячи за межі освітнього процесу, — дотримуючись всіх вимог, планів, графіків.

Не дивлячись на вимушений формат роботи, дистанційне навчання все ж має свої переваги:

  • актуальність (період карантину);
  • гнучкість (можливість викладення матеріалу з урахуванням здібностей дітей);
  • інтерактивність (активне спілкування педагога з дітьми у незвичному форматі посилює мотивацію до навчання, поліпшує засвоєнню матеріалу);
  • можливість одночасного використання великого обсягу навчального матеріалу будь-якою кількістю вихованців.
  • Створення єдиного освітнього середовища (особливо актуально для групової форми навчання — проведення колективних дискусій, чатів).

 

Гурток «Шкільне лісництво» – керівник Тиховська Д.І. під час навчання на карантині:

  • Проводила реєстрацію і відпрацювання та спілкування з учнями у вайбері;
  • Налагоджувала інформаційні канали для навчання;
  • Розглядались причини нинішніх катаклізмів(стихійна вирубка лісів);
  • Вихованці гуртка мали можливість переглянути документальні відеоматеріали про Карпатські ліси.

 

Гурток «Живе слово» -керівник Марціняк Н.Р.:

  • Побувала на віртуальній екскурсії у шкільному музеї Івана Франка;
  • і склали роздум про життєве покликання поета;
  • Провели гру – «Ти – редактор»;
  • Перегляд відео «Екскурсовод – це покликання»;
  • Використовували сайт «Говорімо українською»;
  • Запланували квест «Скарби рідної мови»

 

Гурток «Музичне краєзнавство» – керівник Скробач Г.М.:

  • Мета гуртка – ознайомлення дітей з мистецькою культурою Яворівщини , Львівщини;
  • Через засоби зв’язку проводили перегляд відеороликів звітних концертів мистецьких шкіл м.Новояворівська та м.Яворова;
  • Проводили огляд концерів дитячих колективів Яворівщини, виступи призерів районного та обласного рівня.

 

Гурток «Вокальний» -керівник Мурська Л.М.:

  • Вивчали історію народної пісні;
  • Вокально-хоровий спів. Жанри пісень;
  • Засоби музичної виразності :мелодія,лад,ритм,темп, музичні терміни.
  • Слухання музичний творів українських композиторів, фольклорних колективів Львівської області;
  • Дивилися відеоролики «Таланти твої , Яворівщино».

 

Гурток «Екосвіт» -керівник Манишин В.Я.:

Під час карантину я як педагог-організатор активно спілкуюсь з учнями нашої школи через мобільні додатки VIBER та Messenger, а також на платформі ZOOM. Слід відзначити високий зворотній зв’язок, діти не ігнорують повідомлень, справно дають відповіді на поставлені мною завдання.  Через мобільний додаток VIBER був організований конкурс малюнку «Збережемо природу від пожеж».  Вже отримала близько 30 творчих робіт. Видно, що діти відповідальні, старанні , вони переживають , адже вигорає все довкола нас!

Переглянула майстер-класи онлайн «Виготовлення великодніх писанок в різних техніках».

Займаюся самоосвітньою роботою у мережі  Інтернет на сайті «Всеосвіта», працюю над індивідуальним планом роботи під час карантину. Також займаюся гуртковою роботою з дітьми 5-А класу через мобільний додаток VIBER. Вони отримують інформацію (відеоролики, презентації) відповідно до планування. Також спілкуємося на платформі ZOOM.

Гурток «Медіаосвіта» – керівник Гриньків Н.Р.:

Таким чином, учні 5 класу  мають орієнтуватись в медіапросторі, розуміти основні принципи функціонування різних видів засобів масової інформації, розрізняти інформацію за рівнем впливу на особистість, аналізувати й оцінювати медіа повідомлення,

розшифровувати та використовувати закодовану в медіаповідомленнях інформацію, знати правила культури спілкування в інформаційному суспільстві та методи захисту від можливих негативних впливів у процесі масової комунікації, розрізняти та застосовувати методи організації професійної діяльності з використанням технології мультимедіа;

збирати, обробляти, зберігати та передавати інформацію з урахуванням пріоритетів професійної діяльності.

Мета гуртка – формування теоретичної бази знань учнів з основ медіаграмотності і практичних навичок ефективної та безпечної взаємодії з інформацією, отриманою з медіаджерел, у тому числі з урахуванням використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності учнів. Здатність аналізувати види і тексти медіа, засоби комунікації, критично сприймати медіатексти, володіти методами і прийомами психологічного захисту від непотрібної інформації, безпечної поведінки в медійному просторі.

Під час дистанційного навчання, з учнями 5 класу використовувались джерела:

« Google» , «YouTube» та Онлайн – курс «Very Verified» у режимі «Viber»,  де учні мали змогу переглядати відеоролики та конспектувати нову інформацію з медіаосвіти.

 

Гурток «Драматичний» – керівник Тлуста О.П.:

  • Драматичний гурток працює в школі перший рік; його роботу спрямовано на формування в дітей вмінь та навичок сценічного мовлення і руху;
  • удосконалення виразного читання; виховання естетичних почуттів; розвиток творчої фантазії й уяви, виховання гуманістичних загальнолюдських цінностей.

 

Основний зміст занять гуртка під час карантину:

  • Рольові ігри, етюди, імпровізації навчального характеру в поєднанні з роботою над п’єсою.
  • Виконання самостійних творчих завдань.
  • Проведення бесід про мистецтво.
  • Попередній розбір та аналіз твору та робота над його сценічним втіленням.
  • Оформлення вистави й показ її глядачам.
  • Особливу увагу приділено практичній роботі з голосом, дикцією, вправам на розвиток творчої уяви, виразності рухів, ігроритміці, рольовим іграм.

 

Гурток «Школа безпеки» – керівник Шаблінський І.М.:

  • Метою гуртка є національно-патріотичне виховання підростаючого покоління, формування особистості- патріота і громадянина;
  • стійкої мотивації на необхідність безпечної життєдіяльності та здорового способу життя, придбання і закріплення навичок, дій в небезпечних ситуаціях різного походження;
  • Оволодіння основними навичками збереження особистої та колективної безпеки, надання само-і взаємодопомоги в екстремальних ситуаціях;
  • Зміцнення морально-психологічного стану і фізичного розвитку вихованців;
  • Ознайомлення з основами рятувальної справи;
  • Бойові властивості стрілецької зброї, бойова характеристика стрілецької зброї.

 

Тому підтвердженням дистанційної роботи педагогів нашої школи в умовах навчань під час карантину є дописи, публікації з результатами роботи дітей. малюнки, тексти, відео.

Нині кожна сучасна освічена людина має володіти чималим багажем постійно оновлювати та впроваджувати нові ідеї. Тому дистанційне навчання  – це можливість спробувати свої сили у новому амплуа, перезавантажувати власну систему поглядів на освітній процес.

 

І.Шаблінський, заступник директора з навчально-виховної роботи

(Загальна кількість переглядів - 216)