Про підсумки роботи з обдарованими дітьми за ІІ семестр 2018 – 2019 н. р.

НАКАЗ

11.06.2019                                                                                                                          №01-05/

смт Івано-Франкове

Про підсумки роботи з обдарованими дітьми за ІІ семестр 2018 – 2019 н. р.

Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.08.1998 р. №305, згідно плану роботи школи, з метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу, створення належних умов для виявлення та підтримки талановитої молоді, розвитку її інтересів, схильностей та природних обдарувань у школі була спланована та проведена значна робота та налагоджена система роботи з обдарованими учнями, що забезпечило участь найбільш обдарованої учнівської молоді у І-ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад, у І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, у конкурсах різноманітного спрямування як на шкільному, так і на районному та обласному рівнях.

Шкільна програма роботи з обдарованими дітьми була спрямована на реалізацію програми «Обдарована молодь», державних стратегій та основних завдань, викладених у цій програмі, розв’язання проблем, пов’язаних з пошуком, навчанням, вихованням та розвитком обдарованої молоді, забезпечення її соціально-педагогічної підтримки, гарантованою державою.

Педагогічний колектив школи упродовж ІІ семестру здійснював належну роботу  для забезпечення результативності навчально-виховного процесу,  оволодіння учнями базовими, загально-навчальними вміннями і навичками, які були спрямовані на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини та створення умов для самореалізації.

Інтелектуально розвинена дитина сьогодні повинна мати не тільки високий коефіцієнт розумового розвитку. Ці якості не можуть гарантувати успіх в особистому та професійному житті. Останнім часом неабиякого значення набувають інші здібності: комунікативні навички, соціальна адаптованість, особистісні компетенції. В опорному закладі «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка Яворівської РДА, Львівської області»  продовжив свою роботу інтелектуальний клуб «Ерудит». Інтелектуальний клуб «Ерудит» був створений в 2016 році. Сьогодні він об’єднує дітей 5-11 класів. Тут займаються талановиті та обдаровані діти, які вміють і головне люблять мислити, готові в діалозі шукати і знаходити адекватні та ефективні способи вирішення різних завдань.

Протягом  2018-2019 н.р. в інтелектуальному клубі «Ерудит» були проведені такі  ігори: «Медіа-азбука», «Антипод-лото»; ігри проектів «Стріляний горобець» та «Кругозір»; інтелектуальний спорт (інформаційно-спортивні ігри): «Що? Де? Коли?», «Брейн-ринг», «Своя гра».

У квітні була організована екскурсія в астрономічну обсерваторію. Екскурсовод  Орест Ших  розповів історію створення обсерваторії в м. Брюховичі. Учні дізнались про те, що астрономічна обсерваторія – це науково-дослідна установа Львівського національного університету імені Івана Франка. Це також й одна з найстаріших обсерваторій Східної Європи, оскільки була заснована ще в 1771 році. Загалом, обсерваторій, які відносяться до університету в Україні є чотири: у Львові, Харкові, Одесі та Києві.  Саме в обсерваторії Львівського університету вперше в Україні провели спостереження за затемненням Сонця. Сама станція виникла у 1950-х роках. Тоді задля того, щоб забезпечити радіаційну безпеку космонавтів і захистити їх від сонячного випромінювання, було створено мережу станцій. Для них виготовляли декілька видів телескопів – одні спостерігали за Сонцем (щоб космонавти не виходили у відкритий космос під час спалахів), а також телескоп, який спостерігав за змінними зорями. Саме такий телескоп і є у м. Брюховичах.

Цікаві екскурсії, інтелектуальні ігри та проекти дають можливість провести учням пробу сил в інтелектуальній діяльності, задовольнити свої інтереси, виявити свої здібності та нахили. У природному ще ігровому середовищі розвивають інтелект, одночасно вчаться співпрацювати в команді, спілкуватися, засвоюють основні морально-етичні норми і загальнолюдські цінності. Цьому також сприяє інтелектуальна творчість, яка передбачає зв’язок з життям, активну діяльність всіх членів клубу, освоєння практичних технологій.

Інтелектуальний клуб «Ерудит» передбачає створення умов для формування інтелектуальної еліти, організацію змістовного дозвілля учнів. Адже саме інтелектуальні ігри сприяють формуванню позитивних якостей характеру вимагаючи від учасників наполегливості у досягненні мети, сміливості, ініціативи, винахідливості, взаємодопомоги між товаришами, правильної оцінки своїх можливостей і сил інших учасників гри, свідомого підкорення дисципліні, чесного виконання правил, прийнятих добровільно.

За тематичною спрямованістю клуб «Ерудит» можна віднести до світоглядного клубу і частково культурологічного. Одним із завдань інтелектуального клубу є забезпечення практичної спрямованості змісту освіти, саморозвиток і самовизначення здібних та інтелектуально обдарованих дітей. Метою є виявлення та розвиток обдарованих дітей; розширення світогляду та академічних знань учнів; формування лідерських здібностей. Вчителі, учасники творчої групи, разом із своїми вихованцями ставили акцент на формуванні культури мовлення та поведінки, художньо-етичних смаків. Протягом півріччя учні активно брали участь у засіданнях клубу, розробляли завдання для інтелектуальних ігор КВК та брейн рингу.

Вчителі, які курують роботу клубу, провели моніторингове відстеження рівня інтелектуальних досягнень учнів в обласних та всеукраїнських конкурсах.  Клуб поповнився новими учасниками.

У підлітковому віці діти найбільше схильні до об’єднань за інтересами, до діяльності, яка має більш нерегламентований характер. Тому  для дітей більше підійде робота у клубному об’єднанні. Відвідування клубу не може бути обов’язковим. Проте клуб має свій актив, навколо якого гуртуються ті, хто проводять у клубі стільки часу, скільки можуть.

Метою є виявлення та розвиток інтелектуальної обдарованості, розширення світогляду та академічних знань учнів, формування світоглядних цінностей, навичок самоосвіти; розвиток організаторської та лідерської обдарованості у старших підлітків та молоді; виховання морально-вольових якостей; організація альтернативних форм проведення змістовного дозвілля.

Інтелектуальний клуб «Ерудит» має свою емблему, девіз та клубний гімн. Програма навчання у клубі розрахована на два роки і має циклічний характер. Клуб працює за напрямками: розвиток пізнавальної активності, як основи інтелектуального розвитку; інтелектуальні ігри;  інтелектуальна творчість, керівник клубу вчитель фізики Ларкіна Л.І..

Як було зазначено, згідно з річним планом роботи школи на 2018-2019 навчальний рік, одним з пріоритетних завдань педагогічного колективу стало виявлення, навчання та розвиток обдарованих дітей. У рамках реалізації цього завдання були проведені такі заходи: перегляд та поновлення шкільного банку обдарованих дітей; створені порт фоліо обдарованих дітей.

Протягом другого семестру учні були активними учасниками шкільних, районних акцій, екологічних уроків, конкурсів. Завдяки наполегливій праці вчителів, учні нашої школи брали участь у Всеукраїнських учнівських конкурсах. Так учні 9-В класу під керівництвом вчителя математики та інформатики Зоряни Волошин стали учасниками Всеукраїнського конкурсу «Безпечний Інтернет» та ІІІ Всеукраїнської інтернет–олімпіади «На Урок» з інформатики  та математики. Інтернет-олімпіада розрахована на всіх учнів і має на меті повторення та закріплення знань, здобутих протягом навчального року з  предметних дисциплін. Завдання розроблені відповідно до шкільної програми. Інтернет-олімпіади «На Урок» — це дієвий спосіб підвищити інтерес школярів до навчання. Учасники конкурсу отримали  Диплом або Сертифікат учасника про участь у конкурсі чи олімпіаді, а саме: Всеукраїнського конкурсу «Безпечний Інтернет» -17 учасників – Диплом І ступеня, 2 учасники – Диплом ІІ ступеня, 1 учасник – Диплом ІІІ ступеня, 2 учасники – Сертифікат за участь. Результати ІІІ Всеукраїнської інтернет–олімпіади «На Урок» з інформатики: один учасник отримав Диплом І ступеня, один учасник – Диплом ІІ ступеня.   Результати ІІІ Всеукраїнської інтернет–олімпіади «На Урок» з математики: 21 учасник – Диплом І ступеня,1 учасник – Диплом ІІ ступеня.

Учні опорного закладу брали участь у Міжнародному конкурсі «Бебрас», який проводився з метою підвищення комп’ютерної грамотності дітей, ознайомлення і зацікавлення сучасними інформаційними технологіями, комп’ютерною технікою та літературою. Участь у цьому конкурсі взяли учні  5-Б, 5-В, 9-Б та 9-В класів, всього 29 учасників, координатор конкурсу вчитель інформатики Волошин З.М.. Усі учні отримали Відмінний результат. Завдяки своїй наполегливості, учні показали високі результати та нагороджені сертифікатами та зошитами з логотипом конкурсу.

19 березня 2019року учні опорного закладу брали участь у  Міжнародному учнівському конкурсі юних істориків «Лелека», випробувавши свої знання з історії, координатором якого була вчитель історії Литвин О.В.. Серед 13 конкурсантів  сім нагороджені дипломом «Золотий лелека», 4 – дипломом «Срібний лелека», 2– дипломом «Бронзовий лелека». Виконуючи завдання, учні  продемонстрували не лише теоретичні знання, але й вміння порівнювати події вітчизняної та всесвітньої історії, впізнавати назви та зміст документів певного історичного періоду, вказувати авторів за відповідними цитатами з їх відомих праць тощо.

29 січня в еколого-просвітницькому центрі Яворівського НПП відбувся семінар на тему «Рослини рідного краю». Пленарне засідання розпочали учні 10 класу, а саме: Аскеров Рустам, Гунька Софія, Дадак Тетяна, Кавас Віккторія, Луньо Марта, Ходак Анастасія, вчитель Тиховська Д.І.. Їх доповіді носили диференційований характер за такими напрямами: рослини – символи України; їх місце у домашньому господарстві; цілющі властивості лікарських рослин нашої місцевості; рослини в національній атрибутиці; рослини в художніх творах, прислів’ях, загадках; ритуали, магічні сили рослин. Слід зазначити, що доповідачі продемонстрували вміння володіти аудиторією, толерантність і ораторську майстерність.

Учні та учителі опорного закладу були  активними учасниками освітнього проекту «На Урок».

Освітній проект «На Урок» – це результат роботи групи однодумців, які ставлять собі за мету об’єктивно висвітлювати сучасний освітній процес та вивести його на якісно новий рівень. Це стало можливим завдяки виконанню різнобічної та ґрунтовної роботи: написання інформативний статей, які стосуються шкільного та позашкільного життя; проведення тематичних вебінарів; запровадження різноманітних освітніх конкурсів; залучення кращих розробок зі шкільних дисциплін від учителів з усієї України. Ініціативна команда проекту прагне допомогти вчителям відчути власну значимість, адже кожен педагог у рамках даного проекту зможе оприлюднити власні професійні доробки або ж використати напрацювання колег. Цей проект  налаштований на тісну співпрацю з освітянами, які хочуть поділитися своїм досвідом в інтернет-просторі. Учитель української мови та літератури Івано – Франківського опорного закладу Ольга Кубішин одна з перших зацікавилася освітнім  інтернет – проектом «На урок» й активно долучилася сама та долучила своїх вихованців до участі у проекті. Учні 6-Б класу зареєстровані на освітньому порталі, мають особисті веб-сторінки, на яких, за бажанням, беруть участь у різноманітних конкурсах, предметних інтернет – олімпіадах, виконують тестові завдання з української мови та літератури. Батьки та учитель мають змогу спостерігати за успіхами дітей. Кожен учень отримує Дипломи І, ІІ або ІІІ ступеня, або Сетрифікат учасника.

Учениця 9А класу Бабляк Юліана, стала переможцем районної науково-практичної конференції «Велети українського духу: Михайло Вербицький, Йосип Лозинський, Андрей і Климентій Шептицькі, Юрій Липа, Осип Маковей, … – будівничі України, лідери нації», який проводився 27 травня 2019 року відділом освіти Яворівської районної державної адміністрації та Громадською Радою «Святий Юр» Центру національного виховання ім..Андрея Шептицького на базі опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка Яворівської РДА Львівської області». Бабляк  Юліана  розробила  науково-практичну роботу  на тему: «Отець Микола Конрат – духовний провідник молоді», консультантом була вчитель з основ християнської етики Юзишин М.М. Учасниця  була нагороджена дипломом Громадською Радою «Святий Юр» Центру національного виховання ім. Андрея Шептицького та всеукраїнською громадською організацією «Союз українок».

З метою розвитку у дітей допитливості, ерудиції, формування правильного світогляду, в опорному закладі проводились інтелектуальні ігри. До таких ігор належать різноманітні вікторини. 26 лютого 2019 року, в приміщенні актової зали опорного закладу зустрілися три класи (7А,7Б,7В), які виявили свої знання, вміння працювати в команді. Вікторина складалася з двох частин: історичної та інтелектуальної. Організаторами цього заходу були вчитель історії Литвин Оксана Володимирівна та педагог-організатор Манишин Віра Ярославівна.

16 квітня 2019 року Львівський обласний центр еколо-натуралістичної творчості учнівської молоді проводив обласний етап Всеукраїнського конкурсу учнівських лісництв на базі Львівського обласного управління лісового та мисливського господарства. До участі в конкурсі були залучені вихованці гуртка «Дендрологи», учні 10 класу опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана-Франка Яворівської районної ради Львівської області»: Плесак Назарій, Задорожна Вікторія, Аскеров Рустам. Команда посіла третє місце. Керівник гуртка: вчитель біології Тиховська Д. І.. Програма конкурсу включала виставку досягнень учнівського лісництва та відкритий захист науково-дослідницької роботи в галузі лісового господарства, яку представляв Плесак Назарій.

Цей конкурс дав можливість нам ознайомитися із діяльністю та здобутками інших шкільних лісництв області, став підґрунтям для вибору професії та подальшого навчання у закладах освіти лісівничого спрямування, продовжувати дбати про чистоту довкілля свого регіону, збереження і відтворення лісів Розточчя.

Гурток працює лише перший рік на базі Страдчівського НВЛК. Крім того вихованці брали участь у акціях: збір насіння дуба,  збережи життя лісовій красуні, увага Первоцвіти, життя без сміття, посади дерево.

До дня водно-болотних угідь, що охороняються Рамсарскою конвенцією і відзначається щорічно 2 лютого, наукові працівники Природного заповідника «Розточчя» Горбань Л.І., Гуліч Тетяна, Струс Юрій та Хомин І.Г., спільно з учнями 6-Б, 7-А класів та вчителями біології Михайлишин О. З. і Ольшанською О. Р., опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І – ІІІ ст. ім. Івана Франка Яворівської райдержадміністрації Львівської області», провели пізнавальну екскурсію долиною р. Верещиця – найбільшої водної артерії Українського Розточчя. Саме заради збереження середовища проживання птахів і було в 1971 році в іранському місті Рамсар підписано конвенцію про охорону водно-болотних угідь міжнародного значення, які є також цінними для підтримки сталого розвитку нашої планети.

Весна – це час коли пташки повертаються з вирію. З метою допомогти перелітним пташкам учні 6А, 6 Б та 7А класів змайстрували будиночки для них. Учні разом з вчителями біології Ольгою Михайлишин та Оксаною Ольшанською відвідали заповідник «Розточчя» де розвішали шпаківні. Працівники заповідника Тетяна Гулич та Любов Горбань розповіли багато цікавого про види пташок, які зустрічаються в нашому селищі. Також за допомогою біноклів учні мали змогу спостерігати за водоплавними птахами та колонією чапель, які селяться на території заповідника.

Квітень – місяць багатий різноманітними знаменними датами. У екологічному календарі квітень позначено кількома особливими днями, які обов’язково відзначають усі любителі природи, це 01.04. – День птахів, третя субота квітня – День Довкілля, 22.04. – Всесвітній День Землі, Екологічнийквест «Пізнаємо Розточчя: край між двох морів». У Яворівському національному природному парку квітень є місяцем природоохоронної активності, зокрема  до Дня Довкілля організували Місячник добрих справ задля порятунку навколишнього світу. До заходів залучили і учнів опорного закладу під керівництвом вчителя біології Тиховської Д.І. Метою таких квестів є сучасні  підходи до навчального процесу та формування таких компетенцій, як екологічна грамотність, навчання у продовж життя, провадження здорового способу життя, які можливі лише при поєднанні формальної та неформальної освіти.

У травні в школі було проведено І етап окружної дитячо-юнацької, військово-спортивної гри «Сокіл-Джура», де серед семи команд округу учні нашої школи: Прийма О., Василина П., Дадак М., Гогоша Т., Піцишин І., Бук Б., Аскеров Р.(10 клас), Білоус М. (8В)  клас під керівництвом  вчителів Захисту Вітчизни Шаблінського І.М. та Завідії Н.Я. зайняли І загальнокомандне місце.

Важливе місце в навчально-виховному процесі займає спортивно-масова робота. Шкільна спортивна команда у складі учнів 7-их класів: Прийми Назарія, Кріля Артема, Чібісова Артура, Козака Тараса, Лозинського Максима Батича Дениса, Червінського Миколи, Парія Андрія, Бучковського Данила, Пенко Олени, Бойко Ірини, Гес Анастасії, Слободи Вікторії, Федечко Софії, Стадник Христини, Гусака Святослава, Бонковського Максима,  (тренер Михайло Пучак, вчитель фізичної культури) у зональних змаганнях «Старти надій», які проходили 9 квітня 2019 року на стадіоні м. Новояворівськ, виборола ІІ призове місце. У фінальних змаганнях, які відбувалися 16 квітня, команда посіла IV місце серед 11 команд – учасниць. У програмі були наступні види змагань: біг 60 м; стрибки в довжину з розбігу; метання малого м’яча (150 гр).

30 березня 2019 року відбувся чемпіонат Львівської області з кіокушинкай карате. Дев’ять учнів опорного закладу стали призерами Чемпіонату, тренер команди Юрій Свореня. Перше місце вибороли:  Ждиняк Вікторія (7В) , Ковалишин Роксолана (8А), Боровий Михайло (9А). ІІ місце: Забеліна Діана (6А), Поліщук Денис (6А). ІІІ місце:  Тлуста Анастасія 5Б. 11 травня 2019 року представляли Львівську область на Чемпіонату України з кіокушинкай карате: Ждиняк Вікторія (7В), Ковалишин Роксолана (8А), Забеліна Діана (6А), Поліщук Денис (6А), Тлуста Анастасія (5Б).

14 березня 2019-го року в м. Яворові відбулися спортивні змагання з баскетболу серед школярів Яворівщини (серед дівчат). Баскетбольна команда нашого опорного закладу (керівник –  вчитель фізичної культури Юрій Малішевський) виборола ІІ призове місце. Склад команди: учні (10 класу) Піцишин Ірина (капітана команди), Гогоша Тетяна, Гунька Софія, Луньо Марта, Дадак Тетяна, (8А класу) Бойко Ірина, Великопольська Юлія, Гес Анастасія, Червінко Антоніна. Спортивні змагання з баскетболу серед школярів Яворівщини (серед юнаків, баскетбольна команда нашого опорного закладу (керівник –  вчитель фізичної культури Юрій Малішевський) виборола І призове місце. Склад команди: учні (10 класу) Городний Володимир, Дадак Мирон, Лозинський Денис, Василина Павло, Татар Назарій, Ометюх Володимир.

В ІІ семестрі 2018-2019 навчального року в опорному закладі створювались умови для реалізації творчих здібностей учнів. Педагогічні працівники та адміністрація школи проводили моніторингові дослідження у навчальній та виховній роботі. Визначався рейтинг учнів по класах, по школі, рейтинг класів.

Основою роботи з обдарованими дітьми стало реальне знання їхніх потенційних можливостей, прогнозування потреб і моделей розвитку особистості, створення чіткої системи роботи з названою категорією учнів, здійснення пошуку, відбору, творчого розвитку обдарованої, талановитої учнівської молоді в галузі науки, культури, мистецтва, спорту, створено сприятливі умови для реалізації потенціальних можливостей дітей.

Враховуючи усе вище вказане, можна зробити висновок, що у опорному закладі склалась належна система роботи з обдарованими та здібними учнями. Відстежується позитивна динаміка результативності роботи педагогічного колективу у цьому напрямку.

Враховуючи, що робота з обдарованими учнями є пріоритетним напрямком,  слід звернути увагу на проблеми, що потребують вирішення. А саме на:

– необхідність покращення системи роботи з підвищення рівня досягнень обдарованих учнів з історії, математики, основ християнської етики, трудового навчання;

– незначний відсоток учнів, які беруть участь у Всеукраїнській Інтернет-олімпіаді;

– відсутність учасників та переможців олімпіад та конкурсів-захистів, турнірів обласного, Всеукраїнського рівнів.

З метою забезпечення системного підходу до супроводження цілорічної особистісно – орієнтованої підготовки здібних і обдарованих учнів у 2018 – 2019 навчальному році, виходячи з вищенаведеного,

 

НАКАЗУЮ:

1.Вважати роботу з обдарованими дітьми у ІІ семестрі 2018-2019 навчального року задовільною.

  1. Вчителям предметникам

2.1Продовжити роботу з метою виявлення та розвитку творчого потенціалу та здібностей обдарованих учнів опорного закладу.

2.2 Залучати учнів до участі  Інтернет – олімпіадах.

2.3Розробити  заходи щодо підготовки учнів  до участі у Всеукраїнських предметних олімпіадах.

2.4Систематично оновлювати банк даних здібних, обдарованих учнів школи.

  1. Керівникам методичних комісій:

3.1Проаналізувати організацію участі учнів у предметних олімпіадах, конкурсах, акціях, змаганнях.

3.2Розглянути на чергових засіданнях питання щодо вироблення системи роботи з підвищення рівня досягнень обдарованих учнів.

4.Заступнику директора з навчально – виховної роботи Михайлишин О.З.:

4.1.Постійно підвищувати фаховий рівень педагогів, що працюють з обдарованими учнями, шляхом проведення різноманітних семінарів, тренінгів.

4.2.Для підвищення інтересу до вивчення предметів використовувати можливості позакласної роботи на основі індивідуальної, групової та масової роботи з учнями.

4.3.Залучати школярів до науково-дослідницької роботи в Малій Академії Наук.

4.4.Питання організації роботи з обдарованими та здібними дітьми, стан та досвід організації позакласної роботи систематично розглядати на засіданнях педагогічної або методичної ради, шкільних предметно-методичних комісіях.

4.5.Продовжити здійснення персонального моніторингу результативності діяльності вчителів школи  щодо роботи з обдарованими та здібними учнями.

 

5.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Директор опорного закладу                          М. Ліскевич – Карпа

 

З наказом ознайомлено:

Михайлишин О.З.

(Загальна кількість переглядів - 111)