Цькування (булінг) у дитячому середовищі

У четвер  31.01  практичним психологом Ізб’янською С.А. та соціальним педагогом  Куц Л.С  з учнями 4-А класу (класний керівник Самотій О.Б.) було проведено годину спілкування «Булінг у  дитячому середовищі» .

Школярів  ознайомили з поняттями,формами та структурою булінгу ; розповіли про шкідливість булінгу; дали поради,якими методами  запобігти та протидіяти цьому явищу.

Мотивацією до булінгу, або цькування стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження .

Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:

  • систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
  • задирство;
  • фізичні і психічні приниження;
  • різного виду знущання;
  • бойкот та ігнорування;
  • псування особистих речей та ін.

Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються. Хулігани (булі) надзвичайно винахідливі. Новітній їхній “винахід” — кібербулінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації.

Учні жваво  брали участь у розмові та висловлювали своє бачення стосовно булінгу серед дітей.  Переглядаючи мультфільм,самостійно  визначали ,де  йдеться про негативний вплив на героя і які б поради радили застосувати героям ,щоб у складних ситуаціях  почувати себе безпечно.

Щоб жити в світі, людям треба навчитися жити, вирішуючи проблеми і завдання на основі взаєморозуміння.

Пам’ятайте одну і заповідей Божих : “Люби ближнього свого як самого себе”.

 

 

 

 

(Загальна кількість переглядів - 93)