Підсумки НУШ

“Недостатньо тільки отримати знання; їх треба застосувати.
Недостатньо тільки бажати; треба діяти.”,
Йоганн Вольфганг фон Гете.   

 

    З 03 вересня 2018 року в усіх школах країни стартувала реформа «Нова Українська Школа». НУШ – це нові стандарти та зміст освіти, наскрізний процес виховання, інтегрований підхід, новий освітній простір.

Нова організація навчання, нові підручники, нові підходи та цінності.

Чи важко так працювати вчителям? Я би сказала – нелегко. Довелось змінити свою свідомість, перебудувати сприйняття навчального матеріалу, виготовити велику кількість роздаткового матеріалу. Досвідчені вчителі початкових класів нашого закладу, що вже працюють у рамках НУШ, діляться першими висновками про роботу за іншими правилами.

 

Класний керівник 1а класу Кульчицька О.Р.

У  Новій українській школі, на мою думку, практика ранкових зустрічей є однією з успішних практик, що допомагає вчителеві у створенні спільноти в класі. Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі.

Такі заняття дають дітям змогу розвивати соціальні та навчальні навички, поєднуючи соціальний, емоційний та інтелектуальний розвиток кожного учня. Повторення позитивного досвіду сприяє розвитку доброти, емпатії.

Я, як педагог задоволена тематичним наповненням  та оформленням посібників. Яскраві малюнки, предметні картинки, фотографії , цікаві пізнавальні завдання, логічні вправи , лабіринти , завдання для роботи в парах – все це активізує роботу дитини, створює ситуацію успіху під час виконання завдань. Дитина із задоволенням виконує завдання на об’єднання об’єктів, порівняння, зіставлення, домальовує, доповнює, вилучає зайве. Дитина має можливість працювати простим олівцем, ручкою, кольоровими олівцями, що цікаво і доступно дитині цього віку.

Програма розвиває логічне мислення дітей, вчить аналізувати, бути спостережливим. Я згодна з авторами програми, що в сучасному світі навчальний процес повинен бути спрямований на розвиток критичного мислення. Мої учні успішно вчаться відстоювати свою думку, не соромляться її висловлювати. Діти знають, що навіть невірна думка може стати шляхом до знаходження істини. Через обговорення приходимо до правильного висновку.

 

Класний керівник 1б класу Косач І.В.

Кожен день для моїх першокласників починається з ранкових зустрічей . Це – щоденні обговорення  у колі однолітків проблем класу, правил , планів , ігор на уважність та згуртованість . Такі зустрічі розвивають соціальні навички дітей , вміння вислуховувати інших та не боятися висловлювати свою думку .

Замість того , щоб на уроці лише сидіти та слухати , діти активно обговорюють питання у спільному колі , групах , парах, складають конструкції з LEGO та інших матеріалів ведуть щоденник вражень , створюють спільні колажі , лепбуки, рухаються у класі та поза ним.

При цьому навчання у нас інтегроване , адже діти в ранньому віці сприймають світ цілісно, а не фрагментарно. Від так предмети об’єднуються довкола цікавих для дитини тем чи проблем в інтегрованому курсі  ” Я досліджую світ” . Сам клас виглядає по-новому. Створено динамічне середовище , де легко пересуваються парти . У класі зроблено 8 осередків . На стінах видно результати спільної творчої праці дітей .

 

Класний керівник 1в класу Яремин С.А.

Завдяки реформі Міністерства освіти і науки учні набагато швидше  адаптувалися в школі , краще спілкуються між собою . У дітей не згасає мотивація до навчання .

Кожен день мої першокласники починають ранок в ігровій формі – вони діляться один з одним своїми враженнями, настроєм . Діти не сидять рядочками за партами , а теми , які вчитимуть у продовж тижня, обирають разом зі мною .

Учням цікаво навчатися в новій українській школі . Адже клас забезпечений унаочненням:  LEGO, з яким легше навчатися, конструкторами, муляжами, геометричними фігурами .

Діти працюють творчо : створюють тематичні доробки, лепбуки , колажі .

Мої учні – першопрохідці “Нової школи”.

Сьогодні можу сміливо сказати, що діти з задоволенням йдуть до школи, адаптація першокласників минула швидко та без особливих ускладнень. Кожен вечір дитина має, що розказати батькам цікавого та нового.

Сподіваюсь, що вчителі перших класів Кульчицька О.Р., Косач І.В. та Яремин С.А. допоможуть своїм учням стати патріотами своєї держави з активною позицією, що зможуть діяти згідно з морально-етичними принципами, вміти приймати відповідальні рішення, поважати гідність і права людини.

Заступник з навчально –виховної роботи В.Сташко.

НУШ

(Загальна кількість переглядів - 412)